Dolce babaanne
Member
Ulaştırma bakanlığı yetkilileri, GPS cihazları çalışmayan otomobil çekçeklerinin yakında fitness sertifikaları almayı bırakacağını ve bu sertifikalar olmadan Delhi'de yasal olarak araç kullanamayacaklarını söyledi ve küresel salgın nedeniyle askıya alınan politikayı dört yıl sonra yeniden canlandırdı.
Delhi'deki 90.000 arabanın tamamında GPS cihazları kurulu, ancak bunların yalnızca onda biri işlevsel durumda. (HT arşivi)
“GPS (Küresel Konumlandırma Sistemi) cihazları Delhi'deki 90.000 arabanın tamamına kurulu, ancak bunların yalnızca onda birinde çalışıyor. Yakında yolcuların güvenliğini sağlamak için işlevsel cihazları zorunlu hale getireceğiz” dedi adını vermek istemeyen bir Delhi ulaştırma departmanı yetkilisi.
HT yeni kriket sitesini açtı. Daha fazlasını öğrenmek için buraya tıklayın!
Ulaştırma Bakanı Kailash Gahlot temasa geçildiğinde konu hakkında yorum yapmadı.
Bu hamlenin Delhi'deki yaklaşık 90.000 sürücünün direnciyle karşılaşması bekleniyor; bunların çoğu, cihazları kurmanın “gereksiz bir uyum yükü” getireceğini ve kendilerini, gelirlerini tüketecek sürekli harcamalara maruz kalmaya zorlayacağını söyledi.
Polis ve eyalet hükümeti yetkilileri, geçen yıl 26 Aralık'ta Delhi'deki İsrail büyükelçiliğinde meydana gelen patlamaya ilişkin soruşturmaların, otomobillerdeki küresel konumlandırma sistemi (GPS) cihazlarının öneminin altını çizdiğini ve uydu verilerinin, yetkililerin kullanılan otomatik çekçekin yerini doğru bir şekilde tespit etmelerine yardımcı olduğunu ortaya çıkardığını söyledi. Patlama sırasında şüpheli tarafından.
Delhi Ulaştırma Departmanı 27 Ocak'ta, otomatik çekçek birimi yetkililerine, uygunluk sertifikalarını kontrol ederken GPS cihazlarını test etmeleri yönünde talimat veren bir emir yayınladı. Bu durum bazı sürücülerin ücret sayacının yanına yerleştirilen küçük çipleri eski durumuna getirmesine yol açsa da, birçok sendika bakanlığa bu kararı tersine çevirme çağrısında bulundu.
Emir, sendikalarla yapılan görüşmelerin ardından 29 Ocak 2024'te geri çekildi, ancak Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, emrin yakında daha esnek bir uyum programıyla yeniden yayınlanabileceğini belirtti.
Delhi'deki araba çekçekleri, şehrin kuzey ucundaki Burari'deki bir merkezde fitness sertifikaları alıyor.
Sürece aşina olan devlet yetkilileri, izleyicilerin sayaç kutusunun içine yerleştirildiğini söyledi. Cihazın kalbi, esasen yalnızca uydu ve konum bilgilerini ileten ve arama, kısa mesaj veya mobil veri için kullanılamayan bir SIM karttır. SIM kart, ölçüm cihazının çalışıp çalışmadığına bakılmaksızın, ölçüm cihazı her açıldığında konum bilgisini gönderir. Elbette sayaç kapatıldığında cihaz çalışmayı durdurur.
Aynı zamanda şehrin toplu otobüs hizmetini de işleten Delhi Integrated Multi-Modal Transit System (DIMTS) Limited, Kashmere Gate veri merkezindeki GPS cihazlarını izliyor.
SIM kart iki yıl boyunca aktif kalır ve sonrasında Burari merkezinde yenilenmesi gerekir.
Delhi'deki otomatik çekçek izin lisansları, herkesin çalışır durumda GPS cihazlarına sahip olmasını gerektirir. Aksi takdirde izinler geçersizdir. Ancak şu anda herhangi bir yaptırım bulunmuyor.
2011'den beri otomatik çekçeklerin bu izleyicilerle donatılması gerekiyor. Ancak Nisan 2020'den itibaren pandemi nedeniyle uygunluk belgesi zorunluluğu artık uygulanmıyor.
Yukarıda alıntılanan ulaştırma yetkililerinden biri, “Pandemi sırasında uyum yükünü azaltmak için tatbikat durduruldu” dedi.
Otomobil çekçek sendikaları yeni hareketi “gereksiz” olarak nitelendirdi.
Delhi Auto Rickshaw Sangh genel sekreteri Rajendra Soni, “üç tekerlekli araçlar açık araçlardır” ve cihazın “yolcuların güvenliği üzerinde büyük bir etkisi olmadığı” için ulaştırma departmanının otomatik çekçeklerde GPS cihazları kullanmaması gerektiğini söyledi. “Bu hareket sürücülere gereksiz bir uyum yükü getirecek. Örneğin şu ana kadar GPS kayıp bir arabanın bulunmasına yardımcı olmadı” dedi Soni.
Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi İcra Direktörü Amit Bhatt şunları söyledi: “Aktif ve işlevsel bir GPS, güçlü bir caydırıcı görevi görerek ve bu araçların sürücüleri arasında disiplini güçlendirerek toplu taşımayı, özellikle de arabaları ve taksileri daha güvenli hale getiriyor.” Ulaştırma departmanının kapsadığı GPS Konumları aynı zamanda polise otomatik çekçeklerin hareketiyle ilgili bir suçu çözmede de yardımcı olur. Ancak yolcu deneyimini iyileştirmek için GPS verilerinin planlama, trafik kurallarının uygulanması ve kural ihlallerinin doğrulanması amacıyla kullanılmasına ihtiyaç var.”
Delhi'deki 90.000 arabanın tamamında GPS cihazları kurulu, ancak bunların yalnızca onda biri işlevsel durumda. (HT arşivi)
“GPS (Küresel Konumlandırma Sistemi) cihazları Delhi'deki 90.000 arabanın tamamına kurulu, ancak bunların yalnızca onda birinde çalışıyor. Yakında yolcuların güvenliğini sağlamak için işlevsel cihazları zorunlu hale getireceğiz” dedi adını vermek istemeyen bir Delhi ulaştırma departmanı yetkilisi.
HT yeni kriket sitesini açtı. Daha fazlasını öğrenmek için buraya tıklayın!
Ulaştırma Bakanı Kailash Gahlot temasa geçildiğinde konu hakkında yorum yapmadı.
Bu hamlenin Delhi'deki yaklaşık 90.000 sürücünün direnciyle karşılaşması bekleniyor; bunların çoğu, cihazları kurmanın “gereksiz bir uyum yükü” getireceğini ve kendilerini, gelirlerini tüketecek sürekli harcamalara maruz kalmaya zorlayacağını söyledi.
Polis ve eyalet hükümeti yetkilileri, geçen yıl 26 Aralık'ta Delhi'deki İsrail büyükelçiliğinde meydana gelen patlamaya ilişkin soruşturmaların, otomobillerdeki küresel konumlandırma sistemi (GPS) cihazlarının öneminin altını çizdiğini ve uydu verilerinin, yetkililerin kullanılan otomatik çekçekin yerini doğru bir şekilde tespit etmelerine yardımcı olduğunu ortaya çıkardığını söyledi. Patlama sırasında şüpheli tarafından.
Delhi Ulaştırma Departmanı 27 Ocak'ta, otomatik çekçek birimi yetkililerine, uygunluk sertifikalarını kontrol ederken GPS cihazlarını test etmeleri yönünde talimat veren bir emir yayınladı. Bu durum bazı sürücülerin ücret sayacının yanına yerleştirilen küçük çipleri eski durumuna getirmesine yol açsa da, birçok sendika bakanlığa bu kararı tersine çevirme çağrısında bulundu.
Emir, sendikalarla yapılan görüşmelerin ardından 29 Ocak 2024'te geri çekildi, ancak Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, emrin yakında daha esnek bir uyum programıyla yeniden yayınlanabileceğini belirtti.
Delhi'deki araba çekçekleri, şehrin kuzey ucundaki Burari'deki bir merkezde fitness sertifikaları alıyor.
Sürece aşina olan devlet yetkilileri, izleyicilerin sayaç kutusunun içine yerleştirildiğini söyledi. Cihazın kalbi, esasen yalnızca uydu ve konum bilgilerini ileten ve arama, kısa mesaj veya mobil veri için kullanılamayan bir SIM karttır. SIM kart, ölçüm cihazının çalışıp çalışmadığına bakılmaksızın, ölçüm cihazı her açıldığında konum bilgisini gönderir. Elbette sayaç kapatıldığında cihaz çalışmayı durdurur.
Aynı zamanda şehrin toplu otobüs hizmetini de işleten Delhi Integrated Multi-Modal Transit System (DIMTS) Limited, Kashmere Gate veri merkezindeki GPS cihazlarını izliyor.
SIM kart iki yıl boyunca aktif kalır ve sonrasında Burari merkezinde yenilenmesi gerekir.
Delhi'deki otomatik çekçek izin lisansları, herkesin çalışır durumda GPS cihazlarına sahip olmasını gerektirir. Aksi takdirde izinler geçersizdir. Ancak şu anda herhangi bir yaptırım bulunmuyor.
2011'den beri otomatik çekçeklerin bu izleyicilerle donatılması gerekiyor. Ancak Nisan 2020'den itibaren pandemi nedeniyle uygunluk belgesi zorunluluğu artık uygulanmıyor.
Yukarıda alıntılanan ulaştırma yetkililerinden biri, “Pandemi sırasında uyum yükünü azaltmak için tatbikat durduruldu” dedi.
Otomobil çekçek sendikaları yeni hareketi “gereksiz” olarak nitelendirdi.
Delhi Auto Rickshaw Sangh genel sekreteri Rajendra Soni, “üç tekerlekli araçlar açık araçlardır” ve cihazın “yolcuların güvenliği üzerinde büyük bir etkisi olmadığı” için ulaştırma departmanının otomatik çekçeklerde GPS cihazları kullanmaması gerektiğini söyledi. “Bu hareket sürücülere gereksiz bir uyum yükü getirecek. Örneğin şu ana kadar GPS kayıp bir arabanın bulunmasına yardımcı olmadı” dedi Soni.
Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi İcra Direktörü Amit Bhatt şunları söyledi: “Aktif ve işlevsel bir GPS, güçlü bir caydırıcı görevi görerek ve bu araçların sürücüleri arasında disiplini güçlendirerek toplu taşımayı, özellikle de arabaları ve taksileri daha güvenli hale getiriyor.” Ulaştırma departmanının kapsadığı GPS Konumları aynı zamanda polise otomatik çekçeklerin hareketiyle ilgili bir suçu çözmede de yardımcı olur. Ancak yolcu deneyimini iyileştirmek için GPS verilerinin planlama, trafik kurallarının uygulanması ve kural ihlallerinin doğrulanması amacıyla kullanılmasına ihtiyaç var.”