Dolce babaanne
Member
IAS ve IPS benzeri bir şehir planlama hizmetinin kurulması, Başbakan tarafından yönetilen ulusal ve bölgesel bir şehir planlama ajansı, eyaletlere ve şehirlere kalifiye şehir planlamacılarının yerleştirilmesi için merkezi destek ve devlet şehir planlama yasalarının modernizasyonu bunlardan bazılarıdır. Birlik Konut ve Kentsel İşler Departmanı (MoHUA) tarafından kurulan üst düzey bir komitenin (HLC) temel tavsiyelerinden.
Komite, Singapur Yaşanabilir Şehirler Merkezi ile uyumlu olarak özerk bir ulusal şehir ve bölgesel planlama otoritesinin kurulmasını tavsiye etti. (Raj K Raj/HT Fotoğraf)
SHM kurma hamlesi geçen yıl Birlik Bütçesinde ilan edildi ve MoHUA bundan kısa bir süre sonra organı kurdu. İsmi olmayan bir MoHUA yetkilisine göre, komitenin kapsamlı tavsiyelerle birlikte “Amrit Kaal’a Giden Yollar” başlıklı 84 sayfalık raporu Nisan ayında sunuldu ve komitenin bakanlıkla ilk toplantısı 19 Haziran’da yapıldı. isimlendirilmek.
MoHUA sekreteri Manoj Joshi, komitenin son iki yılda uygulamaya konulan şehir reform paketleriyle ilgili tavsiyeleri tartışmak ve ilerlemeyi gözden geçirmek için Temmuz ayında tüm eyaletlerle bir toplantı yapacağını söyledi.
“Raporu inceliyoruz ve nasıl ilerleyeceğimizi tartışıyoruz. Eyaletlerle bu konuyu konuşmak için bir ay içinde eyalet yetkilileriyle görüşeceğiz. Tavsiyelerin çoğu, eyaletlere dağıtılan kentsel reform paketinde zaten yer alıyor. Planlama bir devlet meselesi olduğundan, ekonomik destek, finansman ve diğer yollarla eyaletleri şehirleri daha iyi planlamaya teşvik ettik” dedi.
Rapora göre komite, nüfusu bir milyondan fazla olan tüm şehirlerde ekonomik kalkınma meclisleri ve nüfusu bir milyondan az olan tüm şehirlerde ilçe ekonomik kalkınma meclisleri kurulması çağrısında bulundu.
HT raporun bir kopyasını gördü.
İlk yetkili, şehir planlama sektöründe reformları başlatmak için HLC’nin her önlem için yaklaşık bir bütçe içeren 11 geniş tavsiye yayınladığını ve bunların 10’unun bu yıldan itibaren hemen uygulanmasının beklendiğini söyledi.
Acil eylem önerileri arasında, eyalet işe alma politikalarının modernleştirilmesi ve şehir plancıları için onaylı pozisyonların doldurulması, Nagar Niyojak programı (Eyaletler ve şehirlerde Nitelikli Şehir Plancılarının Yerleştirilmesi için Merkezi Destek) ve Ulusal Profesyonel Sertifikasyon Çerçevesi (CUPI ) Nationwide Kurumsal yer alır. Grid Network (NUPRA), Devlet Şehir Planlama Yasalarının Modernizasyonu, Ulusal Kentsel Araştırma ve İnovasyon Fonu, Tüm Hindistan Şehir Planlama Hizmeti ve Şehir ve Kırsal Plancılar Yasası, Merkezi ve İdari Yöneticiler için Hızlandırılmış Kentsel Kapasite Geliştirme Programı, Yıllık Program Platformunun Başlatılması Indian City forumları ve şehirlerle ilgili ulusal iletişim ve halkla ilişkiler. Orta vadeli bir öneri, 2024 yılına kadar başlayabilecek olan merkezi düzeyde kentsel kurumsal düzenlemedir.
Komite, Singapur’un Yaşanabilir Şehirler Merkezi ile uyumlu, kentsel gelişim ve yönetişimin bütünleşik yönlerine odaklanan özerk bir Ulusal Şehir ve Bölgesel Planlama Kurumu’nun (NURPA) kurulmasını tavsiye etti. Başbakan tarafından yönetilecek ve CEO olarak bir şehir planlamacısı ile MoHUA altında görev yapacak.
Tavsiyeler, ajansın kendi külliyatına sahip olacağını ve merkezinin Delhi’de olacağını söyledi.
Komitenin raporuna göre NUPRA, ülkedeki kentsel ve bölgesel planlama ve kalkınma konusunda tüm bakanlıklara, departmanlara ve kurumlara rehberlik edecek teknik bir danışma organı olacak.
Planlama, savunuculuk ve iletişim, kapasite oluşturma, izleme ve değerlendirme, ortaklıklar ve işbirlikleri için yasal çerçeveler hazırlamak ve devlet şehir planlama kurumlarının modernizasyonuna destek vermek için çalışacaktır.
Komite ayrıca başbakana merkezi, eyalet ve ilçe hükümetlerindeki 50.000 memuru içeren yapılandırılmış bir ulusal şehir rehberlik programı başlatmasını tavsiye etti.
“Eyaletlerde şehir ve peyzaj planlaması için geçerli olan yasal çerçeve ne güncel ne de şehirlerimizin muazzam olasılıklarını ortaya çıkarıyor. Bunların elden geçirilmesi gerekiyor. Raporda, “Eyaletin şehir ve arazi planlama yasalarının modernizasyonundaki gecikmeler, Hindistan’ı kentsel geleceğimizle isteyerek yüzleşmekten caydırmaya devam edecek” deniyor.
Komite ayrıca, Birlik hükümetinin 2.000 alt düzey şehir plancısı, 850 orta düzey şehir plancısı ve 350 multidisipliner uzmanı işe almak için beş yıllık bir süre içinde eyaletlere fon tahsis etmesi gerektiğini önererek şehir planlamacılarının kitlesel olarak işe alınmasını belirledi. personel sıkıntısı kronik sorunu. Panel raporunda, MoHUA’nın devletlere kadroları modernize etmeleri için teşvikler ve şehir planlamacıları ve tasarımcıları için işe alım veya hizmet kuralları sağlaması gerektiğini söyledi.
Rapor ayrıca, MoHUA tarafından yayınlanan ve ilerlemeyi izlemek ve teşvikler sağlamak için ulusal bir meydan okuma fonu tarafından desteklenen yönergelere dayalı olarak eyalet şehir ve eyalet planlama departmanlarının yeniden yapılandırılmasını önermektedir. MoHUA’nın şehir planlaması için bir model yasal çerçeve yayınlaması ve bunun için finansman sağlaması gerektiğini belirtmektedir. ₹Eyalet mevzuatını gözden geçirmek ve modernize etmek için eyalet başına 2 crore.
“Nüfusumuzun %50’den fazlasının 2050 yılına kadar kentsel alanlarda yaşayacağı tahmin edildiğinden, Hindistan’da bir devrilme noktasındayız. Yetkililerimizi ve liderlerimizi, kırsal kalkınmaya odaklandıkları mevcut odak noktalarından uzaklaştırmalıyız. Şehir ve kırsal planlamacıların mevcut yapısı, modern Hindistan’ın çehresini yansıtmıyor ve değişmesi gerekiyor. Üst düzey komite başkanı Keshav Varma, “Özel sektörle de güçlü bir ortaklığa ihtiyacımız var” dedi.
“Yıllar geçtikçe, şehir planlaması o kadar araba merkezli oldu ki, sadece arabalar için yollar inşa ettik. Tüm şehirlerimizde güvenli ve kesintisiz yaya altyapısına büyük ihtiyaç var” dedi.
Komite, bütçe tahsisi ile 25 şehir bölgesi için ulusal bir ekonomik geçiş programı oluşturulmasını tavsiye ediyor. ₹Yine eyalet başbakanının başkanlık ettiği benzer eyalet düzeyindeki komitelerle birlikte beş yıllık bir süre için metropol alanı başına yılda 200 crore.
“Uygun yasal destekle ve yol hakları, yaya yolları, bisiklet yolları, güvenlik ve erişim, yaya geçitleri vb. kamusal alanlar önceden tanımlanmalıdır Yürünebilirlik, güvenlik ve kapsayıcılık odaklı performans göstergelerine uyun. Yapı yönetmeliği aksamalar gibi hususlar açısından revize edilmelidir. Raporda, üst geçitlerden ve yükseltilmiş yollardan kasıtlı ve kasıtlı bir yeniden yönlendirme yapılması gerekiyor” denildi.
Uzmanlar, şehir planlama kavramları revize edilmedikçe tek başına plancı sayısını artırmanın sorunu çözmeyeceğini söyledi.
“Kent planlamasının temellerinin radikal bir şekilde elden geçirilmesi, yalnızca idari bir yeniden dağıtımdan çok daha önemlidir. Sorun, şehir planlamacılarının eksikliği değil ve sadece sayılarını artırmak, sorunu yalnızca daha da kötüleştirebilir. Amity Üniversitesi’nin RICS Yapılı Çevre Okulu Fahri Dekanı KT Ravindran, “Şehirlerin planlanma biçiminde köklü bir değişiklik olması gerekiyor” dedi.
Diğer uzmanlar, şehir planlamasının daha iyi entegre edilmesi gereken ve göz ardı edilen başka yönleri olduğunu söyledi.
“Teknolojideki ilerlemelerle, gelecek daha da bütünsel bir yaklaşım gerektiriyor; ulaşım, arazi kullanımı ve enerjiyi entegre ediyor. Uluslararası Temiz Taşımacılık Konseyi (ICCT) İcra Direktörü (Hindistan) Amit Bhatt, “Bu konuşmaya enerjiyi dahil edemezsek, önemli fırsatları ve ilerleme potansiyelini kaçırmış oluruz” dedi.
Komite, Singapur Yaşanabilir Şehirler Merkezi ile uyumlu olarak özerk bir ulusal şehir ve bölgesel planlama otoritesinin kurulmasını tavsiye etti. (Raj K Raj/HT Fotoğraf)
SHM kurma hamlesi geçen yıl Birlik Bütçesinde ilan edildi ve MoHUA bundan kısa bir süre sonra organı kurdu. İsmi olmayan bir MoHUA yetkilisine göre, komitenin kapsamlı tavsiyelerle birlikte “Amrit Kaal’a Giden Yollar” başlıklı 84 sayfalık raporu Nisan ayında sunuldu ve komitenin bakanlıkla ilk toplantısı 19 Haziran’da yapıldı. isimlendirilmek.
MoHUA sekreteri Manoj Joshi, komitenin son iki yılda uygulamaya konulan şehir reform paketleriyle ilgili tavsiyeleri tartışmak ve ilerlemeyi gözden geçirmek için Temmuz ayında tüm eyaletlerle bir toplantı yapacağını söyledi.
“Raporu inceliyoruz ve nasıl ilerleyeceğimizi tartışıyoruz. Eyaletlerle bu konuyu konuşmak için bir ay içinde eyalet yetkilileriyle görüşeceğiz. Tavsiyelerin çoğu, eyaletlere dağıtılan kentsel reform paketinde zaten yer alıyor. Planlama bir devlet meselesi olduğundan, ekonomik destek, finansman ve diğer yollarla eyaletleri şehirleri daha iyi planlamaya teşvik ettik” dedi.
Rapora göre komite, nüfusu bir milyondan fazla olan tüm şehirlerde ekonomik kalkınma meclisleri ve nüfusu bir milyondan az olan tüm şehirlerde ilçe ekonomik kalkınma meclisleri kurulması çağrısında bulundu.
HT raporun bir kopyasını gördü.
İlk yetkili, şehir planlama sektöründe reformları başlatmak için HLC’nin her önlem için yaklaşık bir bütçe içeren 11 geniş tavsiye yayınladığını ve bunların 10’unun bu yıldan itibaren hemen uygulanmasının beklendiğini söyledi.
Acil eylem önerileri arasında, eyalet işe alma politikalarının modernleştirilmesi ve şehir plancıları için onaylı pozisyonların doldurulması, Nagar Niyojak programı (Eyaletler ve şehirlerde Nitelikli Şehir Plancılarının Yerleştirilmesi için Merkezi Destek) ve Ulusal Profesyonel Sertifikasyon Çerçevesi (CUPI ) Nationwide Kurumsal yer alır. Grid Network (NUPRA), Devlet Şehir Planlama Yasalarının Modernizasyonu, Ulusal Kentsel Araştırma ve İnovasyon Fonu, Tüm Hindistan Şehir Planlama Hizmeti ve Şehir ve Kırsal Plancılar Yasası, Merkezi ve İdari Yöneticiler için Hızlandırılmış Kentsel Kapasite Geliştirme Programı, Yıllık Program Platformunun Başlatılması Indian City forumları ve şehirlerle ilgili ulusal iletişim ve halkla ilişkiler. Orta vadeli bir öneri, 2024 yılına kadar başlayabilecek olan merkezi düzeyde kentsel kurumsal düzenlemedir.
Komite, Singapur’un Yaşanabilir Şehirler Merkezi ile uyumlu, kentsel gelişim ve yönetişimin bütünleşik yönlerine odaklanan özerk bir Ulusal Şehir ve Bölgesel Planlama Kurumu’nun (NURPA) kurulmasını tavsiye etti. Başbakan tarafından yönetilecek ve CEO olarak bir şehir planlamacısı ile MoHUA altında görev yapacak.
Tavsiyeler, ajansın kendi külliyatına sahip olacağını ve merkezinin Delhi’de olacağını söyledi.
Komitenin raporuna göre NUPRA, ülkedeki kentsel ve bölgesel planlama ve kalkınma konusunda tüm bakanlıklara, departmanlara ve kurumlara rehberlik edecek teknik bir danışma organı olacak.
Planlama, savunuculuk ve iletişim, kapasite oluşturma, izleme ve değerlendirme, ortaklıklar ve işbirlikleri için yasal çerçeveler hazırlamak ve devlet şehir planlama kurumlarının modernizasyonuna destek vermek için çalışacaktır.
Komite ayrıca başbakana merkezi, eyalet ve ilçe hükümetlerindeki 50.000 memuru içeren yapılandırılmış bir ulusal şehir rehberlik programı başlatmasını tavsiye etti.
“Eyaletlerde şehir ve peyzaj planlaması için geçerli olan yasal çerçeve ne güncel ne de şehirlerimizin muazzam olasılıklarını ortaya çıkarıyor. Bunların elden geçirilmesi gerekiyor. Raporda, “Eyaletin şehir ve arazi planlama yasalarının modernizasyonundaki gecikmeler, Hindistan’ı kentsel geleceğimizle isteyerek yüzleşmekten caydırmaya devam edecek” deniyor.
Komite ayrıca, Birlik hükümetinin 2.000 alt düzey şehir plancısı, 850 orta düzey şehir plancısı ve 350 multidisipliner uzmanı işe almak için beş yıllık bir süre içinde eyaletlere fon tahsis etmesi gerektiğini önererek şehir planlamacılarının kitlesel olarak işe alınmasını belirledi. personel sıkıntısı kronik sorunu. Panel raporunda, MoHUA’nın devletlere kadroları modernize etmeleri için teşvikler ve şehir planlamacıları ve tasarımcıları için işe alım veya hizmet kuralları sağlaması gerektiğini söyledi.
Rapor ayrıca, MoHUA tarafından yayınlanan ve ilerlemeyi izlemek ve teşvikler sağlamak için ulusal bir meydan okuma fonu tarafından desteklenen yönergelere dayalı olarak eyalet şehir ve eyalet planlama departmanlarının yeniden yapılandırılmasını önermektedir. MoHUA’nın şehir planlaması için bir model yasal çerçeve yayınlaması ve bunun için finansman sağlaması gerektiğini belirtmektedir. ₹Eyalet mevzuatını gözden geçirmek ve modernize etmek için eyalet başına 2 crore.
“Nüfusumuzun %50’den fazlasının 2050 yılına kadar kentsel alanlarda yaşayacağı tahmin edildiğinden, Hindistan’da bir devrilme noktasındayız. Yetkililerimizi ve liderlerimizi, kırsal kalkınmaya odaklandıkları mevcut odak noktalarından uzaklaştırmalıyız. Şehir ve kırsal planlamacıların mevcut yapısı, modern Hindistan’ın çehresini yansıtmıyor ve değişmesi gerekiyor. Üst düzey komite başkanı Keshav Varma, “Özel sektörle de güçlü bir ortaklığa ihtiyacımız var” dedi.
“Yıllar geçtikçe, şehir planlaması o kadar araba merkezli oldu ki, sadece arabalar için yollar inşa ettik. Tüm şehirlerimizde güvenli ve kesintisiz yaya altyapısına büyük ihtiyaç var” dedi.
Komite, bütçe tahsisi ile 25 şehir bölgesi için ulusal bir ekonomik geçiş programı oluşturulmasını tavsiye ediyor. ₹Yine eyalet başbakanının başkanlık ettiği benzer eyalet düzeyindeki komitelerle birlikte beş yıllık bir süre için metropol alanı başına yılda 200 crore.
“Uygun yasal destekle ve yol hakları, yaya yolları, bisiklet yolları, güvenlik ve erişim, yaya geçitleri vb. kamusal alanlar önceden tanımlanmalıdır Yürünebilirlik, güvenlik ve kapsayıcılık odaklı performans göstergelerine uyun. Yapı yönetmeliği aksamalar gibi hususlar açısından revize edilmelidir. Raporda, üst geçitlerden ve yükseltilmiş yollardan kasıtlı ve kasıtlı bir yeniden yönlendirme yapılması gerekiyor” denildi.
Uzmanlar, şehir planlama kavramları revize edilmedikçe tek başına plancı sayısını artırmanın sorunu çözmeyeceğini söyledi.
“Kent planlamasının temellerinin radikal bir şekilde elden geçirilmesi, yalnızca idari bir yeniden dağıtımdan çok daha önemlidir. Sorun, şehir planlamacılarının eksikliği değil ve sadece sayılarını artırmak, sorunu yalnızca daha da kötüleştirebilir. Amity Üniversitesi’nin RICS Yapılı Çevre Okulu Fahri Dekanı KT Ravindran, “Şehirlerin planlanma biçiminde köklü bir değişiklik olması gerekiyor” dedi.
Diğer uzmanlar, şehir planlamasının daha iyi entegre edilmesi gereken ve göz ardı edilen başka yönleri olduğunu söyledi.
“Teknolojideki ilerlemelerle, gelecek daha da bütünsel bir yaklaşım gerektiriyor; ulaşım, arazi kullanımı ve enerjiyi entegre ediyor. Uluslararası Temiz Taşımacılık Konseyi (ICCT) İcra Direktörü (Hindistan) Amit Bhatt, “Bu konuşmaya enerjiyi dahil edemezsek, önemli fırsatları ve ilerleme potansiyelini kaçırmış oluruz” dedi.