Dolce babaanne
Member
Delhi hükümeti büyük olasılıkla belirli izinler, sürücü kimlik kartları ve müşteri doğrulamasını zorunlu hale getirecek ve şehrin uzun süredir devam eden açıklamalarına göre Uber ve Ola gibi uygulama tabanlı taksi hizmetleri ve Zomato ve Swiggy gibi teslimat şirketleri tarafından elektrikli araçların daha fazla kullanılmasını gerektirecek. yakında sunulması beklenen konuyla ilgili beklenen yönergeler.
Taslak politika, 2023 tarihli Delhi Motorlu Taşıtlar Kurallarına uygun olarak hazırlanmıştır. (HT FOTOĞRAF)
Bu tür hizmetler şu anda düzenleyici bir boşlukta çalışıyor ve bunları işleten teknoloji şirketlerinin, geleneksel taksi hizmetlerinin tabi olduğu herhangi bir özel kurala uyması gerekmiyor. 2017’den beri üzerinde çalışılan yeni kurallar artık neredeyse tamamlandı ve bu ay Başbakan Arvind Kejriwal tarafından bir duyuru ile açıklanması bekleniyor..
Kurallardan haberdar bir kişi, yeni protokollerin bu şirketlerin kayıt ve işletme ruhsatı almasını zorunlu hale getireceğini söyledi. Politika ayrıca, toplayıcılar için bir taban ücret belirlemeyi önerebilir ve idare, sürücüler ve teslimat görevlileri için üniforma zorunlu kılmayı düşünüyor.
Poliçe tamamlandıktan sonra, onay için Devlet Kabinesine sunulur ve ardından dosya, inceleme ve onay için Vali Yardımcısına gönderilir. LG’nin onayından sonra kurallar iletilir ve toplayıcılar üzerinde bağlayıcıdır.
Gelişmeden haberdar olan en az iki yetkili, taslak politikanın muhtemelen halktan gelen öneri ve geri bildirimler için kamuoyuna açıklanacağını söyledi. “Delhi, hizmetleri çok sayıda insan tarafından kullanılan en fazla sayıda yolculuk ve teslimat toplayıcılarından birine sahip. Ancak, başkentte faaliyet göstermelerine rağmen, onları düzenlemek için gerekli kurallar geliştirilmediğinden, Delhi hükümetinin düzenleyici çerçevesinin dışındadırlar. Yetkililerden biri, şu anda kuralların uygulanmasının son aşamasında” dedi.
Taslak politika, araç paylaşım şirketleri, kapıdan kapıya teslimat şirketleri, e-ticaret şirketleri ve diğer toplayıcılar için bağlayıcı olacak olan 2023 tarihli Delhi Motorlu Taşıtlar Kuralları kapsamında hazırlanmıştır. Yetkili, “Bu kapsamlı görevin amacı, yolcuların güvenliğini sağlamak, şikayetlerini ele almak ve artan sayıdaki toplama aracının trafik ve çevre üzerindeki etkisini gözden geçirmekti” dedi.
Şu anda ulaşım departmanı, yolculuk paylaşım hizmetlerinde kaç aracın kullanıldığını veya kapıdan kapıya teslimat ekosisteminin bir parçası olarak çalıştığını bilmiyor. İkinci yetkili, “Direktifin uygulanmasından sonra, bu şirketler, hükümetin bu sektörde kullanılan araç sayısını bilmesi için filo ve sürücü verilerini hükümetle paylaşmak zorunda kalacak” dedi.
Filonun karbondan arındırılması da yaklaşan politikanın bir parçası olmalıdır. “Toplayıcılar kademeli olarak elektrikli bir filoya geçecek. İkinci yetkili, kendilerine 2030 yılına kadar tüm araçlarını elektrikli araçlara dönüştürme hedefi veriliyor” dedi.
Yönergenin tebliğinin başkentte bisiklet taksileri yasallaştırması da muhtemel. Şubat ayında Ulaştırma Departmanı, trafikleri 1988 tarihli Motorlu Taşıtlar Yasasını ihlal ettiği için taksi şirketlerine Delhi yollarındaki pedicab hizmetlerini durdurmalarını emretti.
HT, Delhi hükümetinin hamlesi hakkında yorum yapmak için taksi toplayıcıları Ola ve Uber’e ulaştı, ancak hemen bir yanıt alınamadı.
“Başbakan Arvind Kejriwal başkanlığındaki Delhi, yolcu taşımacılığı ve dağıtım hizmetleri sağlayan toplayıcıları düzenleyen kuralları çıkaran ilk eyalet olacak. Ulaştırma Bakanı Kailash Gahlot, “Taslak direktif, uzmanlar ve paydaşlarla yapılan kapsamlı istişarelerden sonra hazırlandı ve taslak direktifi kamuoyuna açıkladıktan ve halktan öneriler aldıktan sonra son şeklini alacak” dedi.
Delhi hükümeti şu anda yalnızca ölçülü taksilerin ve arabaların ücretlerini düzenlemektedir. Adının açıklanmasını istemeyen bir yetkili, toplayıcıların tarifesini düzenleyip düzenlememe kararının hükümet tarafından alınacağını söyledi.
Ayrıca okuyun: Gözden geçirilmiş maaş yapısından ‘memnun değil’, 1.000’den fazla Blinkit tedarikçisi rakip firmalara katılıyor: rapor
“Taksi toplayıcıları, önemli sayıda iş fırsatı yaratırken toplu taşıma hizmetlerinin sunulmasında önemli bir rol oynadı. Delhi’de trafik emisyonları, yerel kirliliğe önemli bir katkıda bulunuyor. Sürücü hizmeti ve teslimat hizmeti araçları, özel araçlara göre daha fazla mesafe kat etmekte ve bu nedenle araç başına daha yüksek emisyonlara sahiptir. Bu nedenle, bu toplayıcıların kirliliği azaltması için filo elektrifikasyonuna öncelik verilmesi zorunludur. Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi (Hindistan) İcra Direktörü Amit Bhatt, “Delhi hükümetinin bu araçların hızlı bir şekilde elektrifikasyonu için uygun bir ekosistem oluşturması da önemlidir” dedi.
Taslak politika, 2023 tarihli Delhi Motorlu Taşıtlar Kurallarına uygun olarak hazırlanmıştır. (HT FOTOĞRAF)
Bu tür hizmetler şu anda düzenleyici bir boşlukta çalışıyor ve bunları işleten teknoloji şirketlerinin, geleneksel taksi hizmetlerinin tabi olduğu herhangi bir özel kurala uyması gerekmiyor. 2017’den beri üzerinde çalışılan yeni kurallar artık neredeyse tamamlandı ve bu ay Başbakan Arvind Kejriwal tarafından bir duyuru ile açıklanması bekleniyor..
Kurallardan haberdar bir kişi, yeni protokollerin bu şirketlerin kayıt ve işletme ruhsatı almasını zorunlu hale getireceğini söyledi. Politika ayrıca, toplayıcılar için bir taban ücret belirlemeyi önerebilir ve idare, sürücüler ve teslimat görevlileri için üniforma zorunlu kılmayı düşünüyor.
Poliçe tamamlandıktan sonra, onay için Devlet Kabinesine sunulur ve ardından dosya, inceleme ve onay için Vali Yardımcısına gönderilir. LG’nin onayından sonra kurallar iletilir ve toplayıcılar üzerinde bağlayıcıdır.
Gelişmeden haberdar olan en az iki yetkili, taslak politikanın muhtemelen halktan gelen öneri ve geri bildirimler için kamuoyuna açıklanacağını söyledi. “Delhi, hizmetleri çok sayıda insan tarafından kullanılan en fazla sayıda yolculuk ve teslimat toplayıcılarından birine sahip. Ancak, başkentte faaliyet göstermelerine rağmen, onları düzenlemek için gerekli kurallar geliştirilmediğinden, Delhi hükümetinin düzenleyici çerçevesinin dışındadırlar. Yetkililerden biri, şu anda kuralların uygulanmasının son aşamasında” dedi.
Taslak politika, araç paylaşım şirketleri, kapıdan kapıya teslimat şirketleri, e-ticaret şirketleri ve diğer toplayıcılar için bağlayıcı olacak olan 2023 tarihli Delhi Motorlu Taşıtlar Kuralları kapsamında hazırlanmıştır. Yetkili, “Bu kapsamlı görevin amacı, yolcuların güvenliğini sağlamak, şikayetlerini ele almak ve artan sayıdaki toplama aracının trafik ve çevre üzerindeki etkisini gözden geçirmekti” dedi.
Şu anda ulaşım departmanı, yolculuk paylaşım hizmetlerinde kaç aracın kullanıldığını veya kapıdan kapıya teslimat ekosisteminin bir parçası olarak çalıştığını bilmiyor. İkinci yetkili, “Direktifin uygulanmasından sonra, bu şirketler, hükümetin bu sektörde kullanılan araç sayısını bilmesi için filo ve sürücü verilerini hükümetle paylaşmak zorunda kalacak” dedi.
Filonun karbondan arındırılması da yaklaşan politikanın bir parçası olmalıdır. “Toplayıcılar kademeli olarak elektrikli bir filoya geçecek. İkinci yetkili, kendilerine 2030 yılına kadar tüm araçlarını elektrikli araçlara dönüştürme hedefi veriliyor” dedi.
Yönergenin tebliğinin başkentte bisiklet taksileri yasallaştırması da muhtemel. Şubat ayında Ulaştırma Departmanı, trafikleri 1988 tarihli Motorlu Taşıtlar Yasasını ihlal ettiği için taksi şirketlerine Delhi yollarındaki pedicab hizmetlerini durdurmalarını emretti.
HT, Delhi hükümetinin hamlesi hakkında yorum yapmak için taksi toplayıcıları Ola ve Uber’e ulaştı, ancak hemen bir yanıt alınamadı.
“Başbakan Arvind Kejriwal başkanlığındaki Delhi, yolcu taşımacılığı ve dağıtım hizmetleri sağlayan toplayıcıları düzenleyen kuralları çıkaran ilk eyalet olacak. Ulaştırma Bakanı Kailash Gahlot, “Taslak direktif, uzmanlar ve paydaşlarla yapılan kapsamlı istişarelerden sonra hazırlandı ve taslak direktifi kamuoyuna açıkladıktan ve halktan öneriler aldıktan sonra son şeklini alacak” dedi.
Delhi hükümeti şu anda yalnızca ölçülü taksilerin ve arabaların ücretlerini düzenlemektedir. Adının açıklanmasını istemeyen bir yetkili, toplayıcıların tarifesini düzenleyip düzenlememe kararının hükümet tarafından alınacağını söyledi.
Ayrıca okuyun: Gözden geçirilmiş maaş yapısından ‘memnun değil’, 1.000’den fazla Blinkit tedarikçisi rakip firmalara katılıyor: rapor
“Taksi toplayıcıları, önemli sayıda iş fırsatı yaratırken toplu taşıma hizmetlerinin sunulmasında önemli bir rol oynadı. Delhi’de trafik emisyonları, yerel kirliliğe önemli bir katkıda bulunuyor. Sürücü hizmeti ve teslimat hizmeti araçları, özel araçlara göre daha fazla mesafe kat etmekte ve bu nedenle araç başına daha yüksek emisyonlara sahiptir. Bu nedenle, bu toplayıcıların kirliliği azaltması için filo elektrifikasyonuna öncelik verilmesi zorunludur. Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi (Hindistan) İcra Direktörü Amit Bhatt, “Delhi hükümetinin bu araçların hızlı bir şekilde elektrifikasyonu için uygun bir ekosistem oluşturması da önemlidir” dedi.