Dolce babaanne
Member
Perşembe günü Delhi Yüksek Mahkemesi, sendika hükümetinden ve şehir yönetiminden, Delhi Airport Metro Express Private Limited’e (DAMEPL) verilen ödenmemiş tahkim kararını yerine getirmek için Delhi Metro Rail Corporation’a (DMRC) kredi ve garanti sağlanıp sağlanmayacağı konusunda talimat vermelerini istedi. . şirket, ödülün ödenmemesi durumunda tüm fonlarına el konulmasına karşı inceleme davası açtıktan sonra.
Hindistan Hükümeti (GOI) ile Delhi Hükümeti arasındaki yüzde 50:50 ortak girişim olan DMRC; Ekim 2012’de DAMEPL ile 22,7 km’lik Havalimanı Metro Ekspres hattını işletmek üzere sözleşme imzaladığını duyurdu. (HT Fotoğraf)
DMRC savunmasında, yasal giderlerini karşılamanın ulusal başkent bölgesindeki tüm metro ağının derhal kapatılmasıyla sonuçlanacağını ve 50.000’den fazla yolcunun rahatsız olmasına neden olacağını söyledi.
Dava, 17 Mart kararının geçen yıl yayınlanan ve mahkemenin taahhüt edilen miktarın çalışanların maaşlarına, sağlık giderlerine ve emeklilik haklarına ve ayrıca akıllı kartlardaki depozitoya, yani yasal giderlere tahsis edilmemesine karar verdiği bir kararla çeliştiğini söylüyor. “Toplam DMRC Fonları” başlığı altında işe gidip gelenlere geri ödenecektir.
Mahkeme tarafından özel olarak çıkmazın çözülmesine yönelik herhangi bir umut olup olmadığı sorulduğunda, Başsavcı R. Venkataramani bir şeyler olduğu yanıtını verdi.
Yargıç Yashwant Varma konuyu 29 Mart’ta yayınladığında şunları söyledi: “Hem sendikaya hem de Delhi hükümetini temsil eden avukatlara 17 Mart kararnamesinde formüle edilen talimatlarla ilgili uygun talimatlar veriliyor.”
17 Mart’ta Yüksek Mahkeme, Delhi Merkezine ve Hükümetine “DMRC’nin 2017 tahkim kararının Anil Ambani’nin sahibi olduğu bir Reliance Infrastructure yan kuruluşu olan DAMEPL’e ödenmesi için teminat ve kredi talebini derhal yerine getirmesi” emrini verdi. ).
Mahkeme, her iki hükümetin de “hükümet garantisinin / sermaye benzeri borcun, ödül kapsamındaki yükümlülüklerini iki hafta içinde tasfiye etmesini sağlayacak şekilde uzatılmasına” ilişkin bir karar vermesi gerektiğini belirterek, DMRC’nin tüm kararı faiziyle birlikte gözden geçireceğini de sözlerine ekledi. her iki hükümet de devlet garantisini uzatmaya karar verirse bir ay içinde yatırılacaktır.
Ancak, Merkezin ve Delhi Hükümetinin bir devlet garantisi veya tali borç sağlamayı reddetmesi durumunda, Merkezin 10 Mart 2022’den sonra DMRC’den alınan tüm fonları iki hafta içinde ülkesine geri göndermesi gerektiği açıklığa kavuşturulmuştur. toplam bakiye 10 Mart 2022’deki mevcut durumu yansıtır.
Birlik hükümeti aldı €Mayıs 2022’nin ilk haftasında DMRC’den 1546,52 cr. Benzeri, Delhi Hükümeti tarafından da alınmıştı. €Noida Metrosu 1216,84 crore aldı €245,53 crore ve Patna Metrosu almıştı €Çeşitli amaçlar için DMRC’den 123 crore.
Tarafların yukarıdaki talimata uygun hareket etmemesi halinde, DMRC’nin tüm fonları, proje fonları ve bu tarih itibariyle diğer tüm fonları herhangi bir mahkemeye başvurmadan haczedilmiş sayılacaktır.
Hindistan Hükümeti (GOI) ile Delhi Hükümeti arasındaki yüzde 50:50 ortak girişim olan DMRC; Ekim 2012’de 22,7 km’lik Airport Metro Express hattını işletmek üzere DAMEPL ile olan sözleşmesini feshetti.
Mayıs 2017’de bir tahkim heyeti, güvenlik sorunları nedeniyle Airport Express metro hattını işletmekten çekilen ve toplam ödeyen DAMEPL’in lehine karar verdi. €Faiziyle birlikte 2782.33 crore. Ödül, 2018’de Yüksek Mahkeme’de tek bir yargıç heyeti tarafından onandı, ancak 2019’da iki yargıçlı bir kurul tarafından bozuldu.
Reliance Infra kararı, DAMEPL’in zararlarına hükmeden orijinal kararı onayan Yüksek Mahkeme’ye temyiz etti. Ocak 2022’de Yüksek Mahkeme, DMRC ve DAMEPL’e, daha fazla gecikmenin her iki tarafın çıkarlarına zarar vereceğini belirterek, kararın tenfizi için Yüksek Mahkemeye başvurmalarını emretti.
Hindistan Hükümeti (GOI) ile Delhi Hükümeti arasındaki yüzde 50:50 ortak girişim olan DMRC; Ekim 2012’de DAMEPL ile 22,7 km’lik Havalimanı Metro Ekspres hattını işletmek üzere sözleşme imzaladığını duyurdu. (HT Fotoğraf)
DMRC savunmasında, yasal giderlerini karşılamanın ulusal başkent bölgesindeki tüm metro ağının derhal kapatılmasıyla sonuçlanacağını ve 50.000’den fazla yolcunun rahatsız olmasına neden olacağını söyledi.
Dava, 17 Mart kararının geçen yıl yayınlanan ve mahkemenin taahhüt edilen miktarın çalışanların maaşlarına, sağlık giderlerine ve emeklilik haklarına ve ayrıca akıllı kartlardaki depozitoya, yani yasal giderlere tahsis edilmemesine karar verdiği bir kararla çeliştiğini söylüyor. “Toplam DMRC Fonları” başlığı altında işe gidip gelenlere geri ödenecektir.
Mahkeme tarafından özel olarak çıkmazın çözülmesine yönelik herhangi bir umut olup olmadığı sorulduğunda, Başsavcı R. Venkataramani bir şeyler olduğu yanıtını verdi.
Yargıç Yashwant Varma konuyu 29 Mart’ta yayınladığında şunları söyledi: “Hem sendikaya hem de Delhi hükümetini temsil eden avukatlara 17 Mart kararnamesinde formüle edilen talimatlarla ilgili uygun talimatlar veriliyor.”
17 Mart’ta Yüksek Mahkeme, Delhi Merkezine ve Hükümetine “DMRC’nin 2017 tahkim kararının Anil Ambani’nin sahibi olduğu bir Reliance Infrastructure yan kuruluşu olan DAMEPL’e ödenmesi için teminat ve kredi talebini derhal yerine getirmesi” emrini verdi. ).
Mahkeme, her iki hükümetin de “hükümet garantisinin / sermaye benzeri borcun, ödül kapsamındaki yükümlülüklerini iki hafta içinde tasfiye etmesini sağlayacak şekilde uzatılmasına” ilişkin bir karar vermesi gerektiğini belirterek, DMRC’nin tüm kararı faiziyle birlikte gözden geçireceğini de sözlerine ekledi. her iki hükümet de devlet garantisini uzatmaya karar verirse bir ay içinde yatırılacaktır.
Ancak, Merkezin ve Delhi Hükümetinin bir devlet garantisi veya tali borç sağlamayı reddetmesi durumunda, Merkezin 10 Mart 2022’den sonra DMRC’den alınan tüm fonları iki hafta içinde ülkesine geri göndermesi gerektiği açıklığa kavuşturulmuştur. toplam bakiye 10 Mart 2022’deki mevcut durumu yansıtır.
Birlik hükümeti aldı €Mayıs 2022’nin ilk haftasında DMRC’den 1546,52 cr. Benzeri, Delhi Hükümeti tarafından da alınmıştı. €Noida Metrosu 1216,84 crore aldı €245,53 crore ve Patna Metrosu almıştı €Çeşitli amaçlar için DMRC’den 123 crore.
Tarafların yukarıdaki talimata uygun hareket etmemesi halinde, DMRC’nin tüm fonları, proje fonları ve bu tarih itibariyle diğer tüm fonları herhangi bir mahkemeye başvurmadan haczedilmiş sayılacaktır.
Hindistan Hükümeti (GOI) ile Delhi Hükümeti arasındaki yüzde 50:50 ortak girişim olan DMRC; Ekim 2012’de 22,7 km’lik Airport Metro Express hattını işletmek üzere DAMEPL ile olan sözleşmesini feshetti.
Mayıs 2017’de bir tahkim heyeti, güvenlik sorunları nedeniyle Airport Express metro hattını işletmekten çekilen ve toplam ödeyen DAMEPL’in lehine karar verdi. €Faiziyle birlikte 2782.33 crore. Ödül, 2018’de Yüksek Mahkeme’de tek bir yargıç heyeti tarafından onandı, ancak 2019’da iki yargıçlı bir kurul tarafından bozuldu.
Reliance Infra kararı, DAMEPL’in zararlarına hükmeden orijinal kararı onayan Yüksek Mahkeme’ye temyiz etti. Ocak 2022’de Yüksek Mahkeme, DMRC ve DAMEPL’e, daha fazla gecikmenin her iki tarafın çıkarlarına zarar vereceğini belirterek, kararın tenfizi için Yüksek Mahkemeye başvurmalarını emretti.