Dolce babaanne
Member
Manesar Belediyesi (MCM), sakinlerin toplanmayan çöplerle ilgili şikayette bulunabilecekleri ve dört saat içinde çözüme kavuşturabilecekleri bir yardım hattı numarası kurmuştur. Konuyu bilen yetkililer, yardım hattının Manesar’ın çeşitli yerlerinde çöplerin biriktiğine dair mahalle sakinlerinin çok sayıda şikayeti üzerine kurulduğunu ve tekrarlanan şikayetlere rağmen sokakların temizlenmediğini söyledi.
Çok sayıda mahalle sakininin Manesar’ın çeşitli yerlerinde çöp birikmesinden şikayet etmesi üzerine ihbar hattı kuruldu ve defalarca şikayete rağmen sokaklar temizlenmedi. (HT arşivi)
Pek çok bölge sakini, artık yol temizliğini bildirmek için arayabilecekleri tek bir numaraya sahip olduklarından, yardım hattının hoş bir gelişme olduğunu söyledi. Dwarka Otoyolu (DXP) Refah Derneği Başkanı Yashesh Yadav, “Sıhhi temizlik konusu göz ardı edildiğinden ve özel kurum defalarca aramalara rağmen bölgeyi temizlemediği için buna acilen ihtiyaç duyuldu” dedi.
MCM, mahalle sakinlerinin çöplükleri veya sıhhi tesisat çalışanlarının ihmalini bildirmeleri için ücretsiz bir numara (7428860890) duyurdu. MCM yetkililerine göre, numara bölgede temizlikten sorumlu özel bir kuruma ait ve sabah 9’dan akşam 5’e kadar ulaşılabilir.
MCM Komiseri Sahil Gupta, yardım hattının hijyen sorunlarını çözmek için kurulduğunu söyledi. “Artık sakinlerin sıhhi tesisat sorunları şikayette bulunduktan sonraki dört saat içinde çözülecek ve temsilciler sakinlerden geri bildirim isteyecek. Manesar’da yaşayanlar, alanın kirli olduğunu ve çöplerin kaldırılmadığını fark ettiklerinde ihbar hattını arayabilirler” dedi.
Gupta, bir şikayette bulunulduktan sonra ilgili makamın not alacağını ve siteyi incelemek ve temizlemek için bir ekip görevlendireceğini söyledi. “Bir şikayetçi, WhatsApp aracılığıyla konumun bir fotoğrafını veya Habersunu, konumu ve adını ve adresini ayrıntılı bir mesajla da paylaşabilir” dedi ve ekledi, “İçeri girebilmek için kullanabileceğimiz çeşitli seçenekleri araştırıyoruz.” Mahalleliyle temas kurup sorunlarını çözelim.”
Manesar’da temizlikten sorumlu kurum olan Akanksha Enterprises’tan Vikas Gupta’ya göre, 1.006 kişilik bir ekibe sahipler ve bölge sakinlerinin şikayetlerine hızla yanıt verecekler. “Sakinler konumlarla ilgili fotoğraf veya Haber paylaşabilirse, personelin bölgeyi tanımlaması daha kolay olacaktır” dedi.
Gupta, şikayetlerin çoğunun yabancıların sık sık sokağa çöp attığı Manesar’ın 1. Sektöründen geldiğini söyledi.
MCM şefine göre, memurlara bölge sakinlerine yardım hattı numarasını vermeleri talimatı verildi. Ayrıca resmi sosyal medya adreslerimiz aracılığıyla da bölge sakinlerini uyardık ve yetkililerden bölgedeki temizlik kurallarına dikkat etmeleri istendi” dedi.
MCM ayrıca, Covid-19’un ikinci dalgası sırasında Nisan 2020’de bir biyomedikal atık imha hattı kurdu. Ardından Aralık 2021’de çalışmayan veya hasar gören sokak lambaları için iki ihbar hattı kuruldu.
Çok sayıda mahalle sakininin Manesar’ın çeşitli yerlerinde çöp birikmesinden şikayet etmesi üzerine ihbar hattı kuruldu ve defalarca şikayete rağmen sokaklar temizlenmedi. (HT arşivi)
Pek çok bölge sakini, artık yol temizliğini bildirmek için arayabilecekleri tek bir numaraya sahip olduklarından, yardım hattının hoş bir gelişme olduğunu söyledi. Dwarka Otoyolu (DXP) Refah Derneği Başkanı Yashesh Yadav, “Sıhhi temizlik konusu göz ardı edildiğinden ve özel kurum defalarca aramalara rağmen bölgeyi temizlemediği için buna acilen ihtiyaç duyuldu” dedi.
MCM, mahalle sakinlerinin çöplükleri veya sıhhi tesisat çalışanlarının ihmalini bildirmeleri için ücretsiz bir numara (7428860890) duyurdu. MCM yetkililerine göre, numara bölgede temizlikten sorumlu özel bir kuruma ait ve sabah 9’dan akşam 5’e kadar ulaşılabilir.
MCM Komiseri Sahil Gupta, yardım hattının hijyen sorunlarını çözmek için kurulduğunu söyledi. “Artık sakinlerin sıhhi tesisat sorunları şikayette bulunduktan sonraki dört saat içinde çözülecek ve temsilciler sakinlerden geri bildirim isteyecek. Manesar’da yaşayanlar, alanın kirli olduğunu ve çöplerin kaldırılmadığını fark ettiklerinde ihbar hattını arayabilirler” dedi.
Gupta, bir şikayette bulunulduktan sonra ilgili makamın not alacağını ve siteyi incelemek ve temizlemek için bir ekip görevlendireceğini söyledi. “Bir şikayetçi, WhatsApp aracılığıyla konumun bir fotoğrafını veya Habersunu, konumu ve adını ve adresini ayrıntılı bir mesajla da paylaşabilir” dedi ve ekledi, “İçeri girebilmek için kullanabileceğimiz çeşitli seçenekleri araştırıyoruz.” Mahalleliyle temas kurup sorunlarını çözelim.”
Manesar’da temizlikten sorumlu kurum olan Akanksha Enterprises’tan Vikas Gupta’ya göre, 1.006 kişilik bir ekibe sahipler ve bölge sakinlerinin şikayetlerine hızla yanıt verecekler. “Sakinler konumlarla ilgili fotoğraf veya Haber paylaşabilirse, personelin bölgeyi tanımlaması daha kolay olacaktır” dedi.
Gupta, şikayetlerin çoğunun yabancıların sık sık sokağa çöp attığı Manesar’ın 1. Sektöründen geldiğini söyledi.
MCM şefine göre, memurlara bölge sakinlerine yardım hattı numarasını vermeleri talimatı verildi. Ayrıca resmi sosyal medya adreslerimiz aracılığıyla da bölge sakinlerini uyardık ve yetkililerden bölgedeki temizlik kurallarına dikkat etmeleri istendi” dedi.
MCM ayrıca, Covid-19’un ikinci dalgası sırasında Nisan 2020’de bir biyomedikal atık imha hattı kurdu. Ardından Aralık 2021’de çalışmayan veya hasar gören sokak lambaları için iki ihbar hattı kuruldu.
- YAZAR HAKKINDA
Leena Dhankhar, Hindustan Times için beş yıl çalıştı. Suç, trafik ve tüketim vergisi konularını ele aldı. Artık sivil kaygılar ve bölge sakinlerinden gelen şikayetler hakkında rapor veriyor. …ayrıntılı olarak görün