Eksiklikler giderilmedikçe Delhi’de hiçbir yeni e-otobüs çalışmayacak: Ulaştırma Bakanı | Dünya

Delhi Ulaştırma Bakanı Kailash Gahlot Cuma günü yaptığı açıklamada, Delhi hükümeti tarafından tedarik edilen elektrikli otobüslerin üretici tarafından teknik eksiklikler giderilmedikçe hizmete girmeyeceğini söyledi.


Başka bir grup otobüs de Delhi hükümetine teslim edildi, ancak bunlar henüz resmi olarak filoya eklenmedi (HT arşivleri).

“Elektrikli otobüslerde geçen hafta tespit edilen teknik arızanın Tata Motors tarafından 9 Temmuz 2023 Pazar gününe kadar giderilmemesi / giderilmemesi halinde bu tür otobüslerin hizmete alınmayacağına dair Trafik Komiserine talimat verdim.” Gahlot Cuma gecesi tweet attı, “Delhi sakinlerine güvenli, rahat ve güvenilir toplu taşıma sağlamayı taahhüt ediyoruz.”

DTC, 1500 elektrikli otobüs tedarik etmek için Tata Motors ile bir sözleşme imzaladı. İlk 200 otobüs teslim edilerek hizmete açıldı. Ancak, birkaç otobüs bozuldu ve hızlanma ve diğer sorunlar yaşadı.

Delhi Hükümeti’ne başka bir grup otobüs de teslim edildi, ancak bunlar henüz resmi olarak filoya eklenmedi.

Delhi hükümeti, tüm halk otobüsü filosunu elektriklendirme çabalarının bir parçası olarak DTC için yalnızca elektrikli otobüsler tedarik etmeye karar verdi.

Gahlot’un talimatına uyan Trafik Komiseri Ashish Kundra, Tata Motors’a yazarak yeni tanıtılan otobüslerle ilgili sorunlara dikkat çekti.

“Delhi Transport Corporation’ın Grand Challenge programının ilk partisinde tanıtılan 200 elektrikli otobüsün kötü işletme sonuçları gösterdiğine dikkatinizi çekmeliyim. Başlangıçta, işletmeci şirket, departmanı bu otobüsleri erken tanıtmaya teşvik etse de, kendilerine tahsis edilen depolara transformatör kurmak için sınırlı bir hazırlığa sahipti. Onboarding başladığında, bu otobüslerde bazı teknik/yazılım hataları nedeniyle %30’a varan yüksek bir arıza oranı olduğu tespit edildi” dedi Kundra.

Komiser, sorunun Pazar gününe kadar çözülmemesi halinde, DTC’nin bu otobüslerin “satışını” durdurmak ve şirketle yapılan sözleşme uyarınca uygun cezalar uygulamak zorunda kalacağını da sözlerine ekledi.

Tata Motors sözcüsü ve uzman teknisyenlerden oluşan bir ekip sorunu araştırıyor. “İlk devreye alma sırasında bildirilen arızalar, filoyu şarj etmek, bakımını yapmak ve işletmek için son teknoloji bir ekosistem kurduğumuz Mayapuri deposundaki teknisyenler ve uzmanlardan oluşan uzman bir ekip tarafından öncelikli olarak ele alınacaktır. Her hafta daha fazla akıllı otobüs eklendikçe bu altyapı diğer depolara da aktarılacak. Bu hafta sonuna kadar, sözleşmeden doğan taahhütlerimiz doğrultusunda daha yüksek performans ve çalışma süresi sunmak için tüm otobüslerin programa göre hazır olmasını sağlayacağız. Delhi’deki toplu taşımayı güvenli, rahat, konforlu ve çevre dostu hale getirmeye kararlıyız.”

Sözcü, Tata Motors’un bir yan kuruluşunun şu anda Delhi’de 120 otobüs işlettiğini ve sadece altı günde toplam 100.000 km’den fazla mesafe kat ettiğini söyledi. Yetkili, “Bu sıfır emisyonlu otobüsler, en iyi sonuçları elde etmek için bazen gerçek sürüş koşullarında ayarlanması gereken gelişmiş elektronik kontrol sistemleriyle donatılmıştır.” dedi.