Dolce babaanne
Member
Bazıları, bir toprağın ancak mittileri anılarımız tarafından döllendiğinde bizim mülkümüz haline geldiğine inanır. Bir şehir de içinde sevdiğimiz yerler ortadan kalktıktan sonra gerçekten bize ait olmaya başlar. Bu tür kaybolan işaretler (kafeler, sinema salonları, indirimli mağazalar) sonunda Google Haritalar’dan kaybolacak, ancak özel biyografimizden asla. İşte megapoliste benzer eksikliklerle dolu bir sokak – bu durumda iki çay standı ve yaşlı bir vatandaş.
Cadde, antik Ghamand Sarai kapısı ile süslenmiş Gurugram’ın Sadar Bazar’ında yer almaktadır.
Cadde, antik Ghamand Sarai kapısı ile süslenmiş Gurugram’ın Sadar Bazar’ında yer almaktadır.
hatırlatıcı 1
Raja Çay Durağı’nın en çarpıcı yönü, zencefili öğütmek için kullanılan öğütücü olan silbatta idi. Çocukların nehir kıyısından topladıkları cilalı kayalardan birine benziyordu. Diğer göz alıcı, Chai adamının el yazısıyla karalanmış bir not defteriydi.
Standdaki tek mobilya bir sandalyeydi. Rastgele yoldan geçenler, bazen cep telefonlarıyla konuşurken, bir havaalanı bekleme salonundaki boş bir koltuğa giden yolcular gibi bilmeden üzerine tünerlerdi.
hatırlatma 2
Buradaki çay soğan kokuyordu. Çünkü isimsiz çay tezgahı, yerini bir soğan deposuyla paylaşıyordu. Genç ev sahibi, UP köyünün başlıca hac yerleri olan Kashi ve Prayagraj arasında yer almasıyla gururla övünüyordu – “Sita Mayya’nın yeryüzüne indiği bir yerden geliyorum.” Tezgâhın arkasındaki mavi duvara küçük bir ahşap tapınak yapıştırılmıştı; Durga’nın baş idolü, sanki gülümseyen tanrıça günlük hayatımızın tüm endişelerini yok etmek için buradaymış gibi rahatlatıcıydı.
hatırlatma 3
Budhram, caddenin Ghamand Sarai kapısı olduğu kadar caddenin yaşayan simgesiydi. Hava şartlarından yıpranmış binanın hemen altında kullanılmış erkek dhotileri satan bir tezgâh işletiyordu. Merhum aktör Om Prakash’ın babacan karakterine çok benzeyen yaşlı adam, sokağın eski kapısından hayranlıkla söz ederek, onu destekleyecek ne çimento ne de sariya olmadığını söyledi. Budhram, ahırı babasından miras aldı. Delhi’deki Paharganj’dan olan ve bağımsızlıktan önce Gurugram’a yerleşen Maujilal.
Budhram, koronavirüs dünyamıza girmeden hemen önce öldü.
Cadde, antik Ghamand Sarai kapısı ile süslenmiş Gurugram’ın Sadar Bazar’ında yer almaktadır.
Cadde, antik Ghamand Sarai kapısı ile süslenmiş Gurugram’ın Sadar Bazar’ında yer almaktadır.
hatırlatıcı 1
Raja Çay Durağı’nın en çarpıcı yönü, zencefili öğütmek için kullanılan öğütücü olan silbatta idi. Çocukların nehir kıyısından topladıkları cilalı kayalardan birine benziyordu. Diğer göz alıcı, Chai adamının el yazısıyla karalanmış bir not defteriydi.
Standdaki tek mobilya bir sandalyeydi. Rastgele yoldan geçenler, bazen cep telefonlarıyla konuşurken, bir havaalanı bekleme salonundaki boş bir koltuğa giden yolcular gibi bilmeden üzerine tünerlerdi.
hatırlatma 2
Buradaki çay soğan kokuyordu. Çünkü isimsiz çay tezgahı, yerini bir soğan deposuyla paylaşıyordu. Genç ev sahibi, UP köyünün başlıca hac yerleri olan Kashi ve Prayagraj arasında yer almasıyla gururla övünüyordu – “Sita Mayya’nın yeryüzüne indiği bir yerden geliyorum.” Tezgâhın arkasındaki mavi duvara küçük bir ahşap tapınak yapıştırılmıştı; Durga’nın baş idolü, sanki gülümseyen tanrıça günlük hayatımızın tüm endişelerini yok etmek için buradaymış gibi rahatlatıcıydı.
hatırlatma 3
Budhram, caddenin Ghamand Sarai kapısı olduğu kadar caddenin yaşayan simgesiydi. Hava şartlarından yıpranmış binanın hemen altında kullanılmış erkek dhotileri satan bir tezgâh işletiyordu. Merhum aktör Om Prakash’ın babacan karakterine çok benzeyen yaşlı adam, sokağın eski kapısından hayranlıkla söz ederek, onu destekleyecek ne çimento ne de sariya olmadığını söyledi. Budhram, ahırı babasından miras aldı. Delhi’deki Paharganj’dan olan ve bağımsızlıktan önce Gurugram’a yerleşen Maujilal.
Budhram, koronavirüs dünyamıza girmeden hemen önce öldü.