Dolce babaanne
Member
Akşam güneşi uzak batıya doğru süzülüyor. Yakın çevredeki hava ya tozdan ya da gelen sisten dolayı tozlu ya da belki sadece dumandan kaynaklanıyor. Yarı kazaklı bir adam tren raylarında uzanıyor. Arkasında gövdesi tren kompartımanı büyüklüğünde bir Brobdingnagian ağacı milyonlarca yaprağıyla sahneye hakimdir.
Geçen ayın sonlarında Başbakan, Amrit Bharat İstasyon Planı (HT Fotoğrafı) kapsamında Gurgaon Tren İstasyonunun yenilenmesinin temelini attı.
Bu banyan gelecekte bir rol oynayacak mı?
Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.
Geçtiğimiz ayın sonlarında Başbakan, 554 tren istasyonunun 19.000 milyar Rs'nin üzerinde bir maliyetle yeniden geliştirileceği bir proje olan Amrit Bharat İstasyon Planı kapsamında Gurgaon tren istasyonunun yenilenmesinin temel taşını attı. Millennium City'deki küçük tren istasyonu için 300 crore tahsis edildi. Para, yeni bir istasyon binasının (birçok katlı), yanı sıra bir çatı plazası, kafeler, çok katlı otopark ve son teknoloji güvenlik tesislerinin inşasına yardımcı olacak. Gurugram tren istasyonu, hizmet verdiği hızla büyüyen şehre kıyasla çok küçük olduğundan, ciddi bir yenileme ihtiyacı var. Bir soru cevapsız kalıyor: İstasyonun ağaçlarının iddialı geleceğine katılmasına izin verilecek mi?
İstasyon bir Sayedar Darakht (Gölgeli Ağaçlar) tapınağıdır. Ulusal Başkent Bölgesi'ndeki birçok tren istasyonu arasında, Delhi Cantt olmasına rağmen tartışmasız en yapraklı olanıdır. İstasyon aynı zamanda Sarai Rohilla'daki istasyon gibi çardağıyla da tanınır. Ancak Gurugram istasyonunun ağaçlarının kendine has bir boyu var. Tren istasyonunun verandasının önünde zarif bir dev duruyor; Küresel yeşillikler bienal tarzı bir sanat enstalasyonunu andırıyor.
İstasyonun 2. ve 3. peronlarında çok sayıda muhteşem ağaç var; bunların en uzunu ve en yoğun olanı, kalın dalları kırmızı boyalı bankların üzerine hafifçe uzanan yukarıda adı geçen banyan ağacıdır. Herhangi bir öğleden sonra gölgeliğin altında yatıp ekspreslerini bekleyen yolcuları görebilirsiniz. Her platform ağacı, insanlar ve insan olmayanlar için benzer bir yaşam alanına ev sahipliği yapıyor. Büyük Makora orduları gibi sincaplar da gövdelerin etrafında koşuyor. Ağaçların uzak yükseklikleri kuşların cıvıltılarıyla titriyor.
Başlangıçta tüm alan (istasyon ve çevresi) benzer şekilde yemyeşil ağaçlarla dolu olmalıydı. Bugün ayakta kalan birkaç kişi, kaybedilenleri hatırlatıyor.
Geçen ayın sonlarında Başbakan, Amrit Bharat İstasyon Planı (HT Fotoğrafı) kapsamında Gurgaon Tren İstasyonunun yenilenmesinin temelini attı.
Bu banyan gelecekte bir rol oynayacak mı?
Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.
Geçtiğimiz ayın sonlarında Başbakan, 554 tren istasyonunun 19.000 milyar Rs'nin üzerinde bir maliyetle yeniden geliştirileceği bir proje olan Amrit Bharat İstasyon Planı kapsamında Gurgaon tren istasyonunun yenilenmesinin temel taşını attı. Millennium City'deki küçük tren istasyonu için 300 crore tahsis edildi. Para, yeni bir istasyon binasının (birçok katlı), yanı sıra bir çatı plazası, kafeler, çok katlı otopark ve son teknoloji güvenlik tesislerinin inşasına yardımcı olacak. Gurugram tren istasyonu, hizmet verdiği hızla büyüyen şehre kıyasla çok küçük olduğundan, ciddi bir yenileme ihtiyacı var. Bir soru cevapsız kalıyor: İstasyonun ağaçlarının iddialı geleceğine katılmasına izin verilecek mi?
İstasyon bir Sayedar Darakht (Gölgeli Ağaçlar) tapınağıdır. Ulusal Başkent Bölgesi'ndeki birçok tren istasyonu arasında, Delhi Cantt olmasına rağmen tartışmasız en yapraklı olanıdır. İstasyon aynı zamanda Sarai Rohilla'daki istasyon gibi çardağıyla da tanınır. Ancak Gurugram istasyonunun ağaçlarının kendine has bir boyu var. Tren istasyonunun verandasının önünde zarif bir dev duruyor; Küresel yeşillikler bienal tarzı bir sanat enstalasyonunu andırıyor.
İstasyonun 2. ve 3. peronlarında çok sayıda muhteşem ağaç var; bunların en uzunu ve en yoğun olanı, kalın dalları kırmızı boyalı bankların üzerine hafifçe uzanan yukarıda adı geçen banyan ağacıdır. Herhangi bir öğleden sonra gölgeliğin altında yatıp ekspreslerini bekleyen yolcuları görebilirsiniz. Her platform ağacı, insanlar ve insan olmayanlar için benzer bir yaşam alanına ev sahipliği yapıyor. Büyük Makora orduları gibi sincaplar da gövdelerin etrafında koşuyor. Ağaçların uzak yükseklikleri kuşların cıvıltılarıyla titriyor.
Başlangıçta tüm alan (istasyon ve çevresi) benzer şekilde yemyeşil ağaçlarla dolu olmalıydı. Bugün ayakta kalan birkaç kişi, kaybedilenleri hatırlatıyor.