Dolce babaanne
Member
Bazıları tipik Delhi estetiği diyebilir. Yan yana var olan iki dönem. Biri 17. yüzyıldan kalma. Biri bizim zamanımıza ait. Biri kırmızı kumtaşından, diğeri pürüzsüz metalden yapılmıştır. Bunlardan biri küçük kubbeli bir kuledir. Diğeri ise üstünde dokuz lamba bulunan bir direk.
Jama Mescidi yakınında uzun bir direk ışığı (HT fotoğrafı)
Birincisi, Eski Delhi'deki tarihi Jama Mescidi'nin minaresi. Diğeri ise gün batımından sonra Eski Delhi'nin bu bölümünü aydınlatıyor.
Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.
Dünyanın diğer büyük şehirlerini (Paris, Venedik vb.) gören bilinçli vatandaşlar, bu yerlerde hiçbir modern yapının bir anıtın görsel panoramasını değiştirmesine izin verilmediğini not etme eğilimindedir. Modern bir cihaz tarihi bir dönüm noktasının önünde durduğunda, bu kasıtlıdır ve sanatsal bir dürtüden gelir (Paris'teki Louvre'un önündeki IM Pei'nin cam piramidi gibi). Anıtın çevresine sivil veya altyapısal fayda unsurları dikkat çekmeden yerleştirilebilir, ancak bu yalnızca anıtın estetik deneyimini geliştirmek için yapılabilir.
Ancak Purani Dilli'nin en turistik yerlerinden birinde yer alan bu Khamba, sanki Jama Mescidi'nin taşının görkemini aşacakmış gibi yükseklere doğru yükseliyor (kutsanmış hava şu anda Abdul Ghani Kureşi'nin leziz kebaplarının dumanlı kokusuna doymuş durumda!) kule.
Sonra gözünüz lambaların hemen altındaki direğin üzerindeki kuş yuvasına takılır. Yakınlarda çok sayıda ağaç var; aslında direğin hemen yanında lüks bir banyan ağacı var. Bir kuş neden yaprağı ve odunu olmayan bu çorak yerde yuva yapmaya karar verdi?
Gökyüzü kuşlarla dolu. Yuva sakini, Jama Mescidi avlusunda gün boyu uçuşan yüzlerce güvercin arasında olabilir mi? Surlarla çevrili şehrin bu kısmının kabutar-baz veya güvercin toplayıcılarla dolu olduğu ve bazılarının çatılarındaki küçük kafeslerde yüzlerce güvercin beslediği düşünüldüğünde soru daha da acil hale geliyor. Ancak burada, bu kafeslerin dışında, kendine ait bir alanda bağımsız bir varoluşu başarıyla sürdürmüş gibi görünen bir kuş var.
Biraz sonra güneş batıyor, gün ışığı kararıyor, elektrik direği ışıkları yanıyor ve Jama Mescidi'nin minaresi ziyaretçilerden boşalıyor. Ve bir kuş yuvasının var olması için alan sağlayan direk, daha az hoş karşılanmayan bir izinsiz giriş gibi görünüyor ve mütevazı bir şekilde manzaranın bir parçası olma ahlaki hakkını ileri sürüyor.
Jama Mescidi yakınında uzun bir direk ışığı (HT fotoğrafı)
Birincisi, Eski Delhi'deki tarihi Jama Mescidi'nin minaresi. Diğeri ise gün batımından sonra Eski Delhi'nin bu bölümünü aydınlatıyor.
Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.
Dünyanın diğer büyük şehirlerini (Paris, Venedik vb.) gören bilinçli vatandaşlar, bu yerlerde hiçbir modern yapının bir anıtın görsel panoramasını değiştirmesine izin verilmediğini not etme eğilimindedir. Modern bir cihaz tarihi bir dönüm noktasının önünde durduğunda, bu kasıtlıdır ve sanatsal bir dürtüden gelir (Paris'teki Louvre'un önündeki IM Pei'nin cam piramidi gibi). Anıtın çevresine sivil veya altyapısal fayda unsurları dikkat çekmeden yerleştirilebilir, ancak bu yalnızca anıtın estetik deneyimini geliştirmek için yapılabilir.
Ancak Purani Dilli'nin en turistik yerlerinden birinde yer alan bu Khamba, sanki Jama Mescidi'nin taşının görkemini aşacakmış gibi yükseklere doğru yükseliyor (kutsanmış hava şu anda Abdul Ghani Kureşi'nin leziz kebaplarının dumanlı kokusuna doymuş durumda!) kule.
Sonra gözünüz lambaların hemen altındaki direğin üzerindeki kuş yuvasına takılır. Yakınlarda çok sayıda ağaç var; aslında direğin hemen yanında lüks bir banyan ağacı var. Bir kuş neden yaprağı ve odunu olmayan bu çorak yerde yuva yapmaya karar verdi?
Gökyüzü kuşlarla dolu. Yuva sakini, Jama Mescidi avlusunda gün boyu uçuşan yüzlerce güvercin arasında olabilir mi? Surlarla çevrili şehrin bu kısmının kabutar-baz veya güvercin toplayıcılarla dolu olduğu ve bazılarının çatılarındaki küçük kafeslerde yüzlerce güvercin beslediği düşünüldüğünde soru daha da acil hale geliyor. Ancak burada, bu kafeslerin dışında, kendine ait bir alanda bağımsız bir varoluşu başarıyla sürdürmüş gibi görünen bir kuş var.
Biraz sonra güneş batıyor, gün ışığı kararıyor, elektrik direği ışıkları yanıyor ve Jama Mescidi'nin minaresi ziyaretçilerden boşalıyor. Ve bir kuş yuvasının var olması için alan sağlayan direk, daha az hoş karşılanmayan bir izinsiz giriş gibi görünüyor ve mütevazı bir şekilde manzaranın bir parçası olma ahlaki hakkını ileri sürüyor.