Dolce babaanne
Member
Yetkililer Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Delhi’de temmuz ayında yaşanan benzeri görülmemiş sellerin, Bhairon Marg boyunca alt geçitte silt birikmesine ve ağır yapıların yerinden çıkmasına yol açtığını ve bu durumun bu yılın çok ötesine erteleneceğini söyledi.
Delhi Polisi, Yeni Delhi’deki G20-Hindistan Zirvesi öncesinde Bhairon Marg yakınlarındaki Çevre Yolu’na barikatlar kurdu (Fotoğraf: Sanjeev Verma/ Hindustan Times)
5 No’lu Alt Geçit, Pragati Maidan entegre geçiş koridorunun bir parçası ve ilk kez Aralık 2022’de açılması planlanıyor. İşin karmaşık doğası nedeniyle (alt geçit aktif bir demiryolu köprüsünün bir bölümünden geçiyor) gecikmeler yaşandı ve bu ay yapılacak G20 zirvesi öncesinde yeni bir son tarih verildi.
Ancak Yamuna Nehri’nin 208,33 metrelik rekor yüksekliğe ulaşarak başkentin büyük bölümünü sular altında bıraktığı Temmuz ayından bu yana çalışmalar durduruldu.
Sorunun özü alt geçidin inşasında kullanılan teknolojide yatmaktadır. Bayındırlık Bakanlığı (PWD), kutu itme tekniği olarak adlandırılan tekniği kullanır. Adından da anlaşılacağı gibi her iki ucu açık olan prefabrik kutular yerleştirilerek tünelin sağlam şekli oluşturulur. Bu kutular bir kaldırma sistemi kullanılarak demiryolu veya karayolu setlerinden itilir.
“Bu rotayı tamamlamak zaten zor bir işti çünkü üzerinde hala aktif demiryolu hatları bulunuyordu. Temmuz selinden sonra bölgede çok fazla tortu oluştu ve bu da kutuların itilmesini zorlaştırdı. Tekrar itmeye başlamadan önce çamuru temizlememiz ve toprağı işlememiz gerekiyor. Ayrıca kutular henüz birbirine dikilmediğinden yer değiştirmiştir. Bu faktörler önemli gecikmelere yol açtı,” dedi gelişmeden haberdar olan üst düzey bir özürlü yetkili.
PWD şimdi Hindistan Demiryolları’na yazarak enkazın kaldırılması ve kutuların yerleştirilmesi konusunda yardım istedi. Yetkililer, çalışmaların ancak muson yağmurlarından sonra bölge tamamen kuruduğunda devam edebileceğini ekledi.
“Hindistan Demiryolları’na yazdık ve düzensiz yerleşimleri temizlememize ve sınırları zorlamaya başlamamıza yardımcı olacak teknolojiye sahip olup olmadıklarını sorduk. Yağmur tamamen duruncaya kadar şimdilik herhangi bir çalışma yapılamaz. Bu nedenle herhangi bir şey ancak 20 gün kadar sonra yapılabilir,” dedi ismini vermek istemeyen başka bir özürlü yetkili.
Hindistan Demiryolları yetkilileri, HT’nin gelişmeyle ilgili yorum taleplerine yanıt vermedi.
Entegre koridor, Pragati Maidan kompleksine kesintisiz bağlantı sağlamak ve Çevre Yolu, Mathura Yolu ve Bhairon Marg gibi çevredeki ana yollardaki tıkanıklığı gidermek için inşa edildi.
Yetkililer, Bhairon Marg-Çevre Yolu alt geçidi olarak da adlandırılan 5 numaralı alt geçidin toplam uzunluğunun 110 m olduğunu, 28 m uzunluğundaki kısımdaki çalışmaların ise devam ettiğini söyledi.
Alt geçidin geçen yıl aralık ayına kadar tamamlanması gerekiyordu ancak çeşitli sebeplerden dolayı tamamlanamadı. Yetkililer, alt geçidin Yamuna Nehri kıyısına yakın bir yerde bulunması nedeniyle bölgenin nehir suyu nedeniyle su baskını tehlikesi altında olduğunu söyledi. Ayrıca yetkililer, alt geçidin üzerinde üç aktif demiryolu hattının varlığının inşaatı engellediğini söyledi.
Son olarak, 1,3 km uzunluğundaki Pragati Maidan ana tüneli ve diğer beş alt geçit Haziran 2022’de halkın kullanımına açıldı. Alt geçit 5’in tamamlanmasının 2022 yılı sonuna kadar tamamlanması bekleniyordu ancak daha sonra su baskını nedeniyle tekrar ertelendi. Yetkililer alt geçidin bu yıl tamamlanmasının pek mümkün olmadığını söylüyor.
Delhi Polisi, Yeni Delhi’deki G20-Hindistan Zirvesi öncesinde Bhairon Marg yakınlarındaki Çevre Yolu’na barikatlar kurdu (Fotoğraf: Sanjeev Verma/ Hindustan Times)
5 No’lu Alt Geçit, Pragati Maidan entegre geçiş koridorunun bir parçası ve ilk kez Aralık 2022’de açılması planlanıyor. İşin karmaşık doğası nedeniyle (alt geçit aktif bir demiryolu köprüsünün bir bölümünden geçiyor) gecikmeler yaşandı ve bu ay yapılacak G20 zirvesi öncesinde yeni bir son tarih verildi.
Ancak Yamuna Nehri’nin 208,33 metrelik rekor yüksekliğe ulaşarak başkentin büyük bölümünü sular altında bıraktığı Temmuz ayından bu yana çalışmalar durduruldu.
Sorunun özü alt geçidin inşasında kullanılan teknolojide yatmaktadır. Bayındırlık Bakanlığı (PWD), kutu itme tekniği olarak adlandırılan tekniği kullanır. Adından da anlaşılacağı gibi her iki ucu açık olan prefabrik kutular yerleştirilerek tünelin sağlam şekli oluşturulur. Bu kutular bir kaldırma sistemi kullanılarak demiryolu veya karayolu setlerinden itilir.
“Bu rotayı tamamlamak zaten zor bir işti çünkü üzerinde hala aktif demiryolu hatları bulunuyordu. Temmuz selinden sonra bölgede çok fazla tortu oluştu ve bu da kutuların itilmesini zorlaştırdı. Tekrar itmeye başlamadan önce çamuru temizlememiz ve toprağı işlememiz gerekiyor. Ayrıca kutular henüz birbirine dikilmediğinden yer değiştirmiştir. Bu faktörler önemli gecikmelere yol açtı,” dedi gelişmeden haberdar olan üst düzey bir özürlü yetkili.
PWD şimdi Hindistan Demiryolları’na yazarak enkazın kaldırılması ve kutuların yerleştirilmesi konusunda yardım istedi. Yetkililer, çalışmaların ancak muson yağmurlarından sonra bölge tamamen kuruduğunda devam edebileceğini ekledi.
“Hindistan Demiryolları’na yazdık ve düzensiz yerleşimleri temizlememize ve sınırları zorlamaya başlamamıza yardımcı olacak teknolojiye sahip olup olmadıklarını sorduk. Yağmur tamamen duruncaya kadar şimdilik herhangi bir çalışma yapılamaz. Bu nedenle herhangi bir şey ancak 20 gün kadar sonra yapılabilir,” dedi ismini vermek istemeyen başka bir özürlü yetkili.
Hindistan Demiryolları yetkilileri, HT’nin gelişmeyle ilgili yorum taleplerine yanıt vermedi.
Entegre koridor, Pragati Maidan kompleksine kesintisiz bağlantı sağlamak ve Çevre Yolu, Mathura Yolu ve Bhairon Marg gibi çevredeki ana yollardaki tıkanıklığı gidermek için inşa edildi.
Yetkililer, Bhairon Marg-Çevre Yolu alt geçidi olarak da adlandırılan 5 numaralı alt geçidin toplam uzunluğunun 110 m olduğunu, 28 m uzunluğundaki kısımdaki çalışmaların ise devam ettiğini söyledi.
Alt geçidin geçen yıl aralık ayına kadar tamamlanması gerekiyordu ancak çeşitli sebeplerden dolayı tamamlanamadı. Yetkililer, alt geçidin Yamuna Nehri kıyısına yakın bir yerde bulunması nedeniyle bölgenin nehir suyu nedeniyle su baskını tehlikesi altında olduğunu söyledi. Ayrıca yetkililer, alt geçidin üzerinde üç aktif demiryolu hattının varlığının inşaatı engellediğini söyledi.
Son olarak, 1,3 km uzunluğundaki Pragati Maidan ana tüneli ve diğer beş alt geçit Haziran 2022’de halkın kullanımına açıldı. Alt geçit 5’in tamamlanmasının 2022 yılı sonuna kadar tamamlanması bekleniyordu ancak daha sonra su baskını nedeniyle tekrar ertelendi. Yetkililer alt geçidin bu yıl tamamlanmasının pek mümkün olmadığını söylüyor.