Delhi’de Mukarba Chowk Alt Geçidi İnşaatı İçin Arazi Onaylandı | Dünya

Vali Yardımcısı (LG) VK Saxena, Kuzey Delhi’deki Mukarba Chowk’ta bir alt geçit inşaatı için Sulama ve Taşkın Kontrol Departmanına (I&FC) ait 1,2 hektarlık arazinin Bayındırlık Departmanına (PWD) uzun süredir bekleyen transferini duyurdu. onaylı. gelişmelerden haberdar olan yetkililere göre.


LG ofisi Cuma günü yaptığı açıklamada, Badli Kavşağı’ndan kuzey Delhi’deki Haiderpur Metro İstasyonu’na bir erişim yolu da inşa edileceğini söyledi. (PTI)

Alt geçidin inşa edilmesinin, hem yerel trafik hem de Haryana’ya giden taşıtlar tarafından kullanılan kritik kavşaktaki trafik sıkışıklığını hafifletmesi bekleniyor.

LG ofisi Cuma günü yaptığı açıklamada, Badli Kavşağı’ndan kuzey Delhi’deki Haiderpur Metro İstasyonu’na bir erişim yolu da inşa edileceğini söyledi.

Arazi devri, Delhi hükümetinin Özürlüler departmanı ile I&FC departmanı arasındaki bir anlaşmazlık nedeniyle geçen yıldan beri beklemede.

LG ofisi, Saxena’nın Eylül 2022’de projenin ilerleyişini incelerken toplantılarda iki departman arasındaki iletişim eksikliği sorununa işaret ettiğini söyledi.

Bu proje, başkentte darboğazların tespit edildiği alanlarda rahatlama sağlamak için belirlenen 77 koridorun bir parçasıdır.

Şubat 2017’de, LG tarafından kurulan bir görev gücü, şiddetli trafik sıkışıklığını gidermek için çeşitli önlemleri uygulamak üzere Delhi’de 77 yol koridoru belirledi. Görev gücü, yol kullanıcılarının sayısına göre 77 sıkışık koridoru A, B ve C kategorilerine ayırdı, ancak projedeki ilerleme yavaştı.

“Bu proje ile ilgili çalışmalar, halihazırda yer altında olan diğer bölümlerin kamu hizmetlerini etkilemeyecek ve kesintiye uğratmayacak şekilde yürütülecektir. Ancak, tedarik hizmetleri PWD tarafından kesintiye uğrarsa, PWD masrafları kendisine ait olmak üzere bunları geri yükleyecektir. Alt geçidin inşaatı prefabrike RCC kutuları kaldırılarak yapılacak” dedi. Yetkililer tarafından listelenen görevler arasında yolların inşa edilmesi ve genişletilmesi, otobüs terminallerinin kaldırılması, ana yollarda yeni otoparklar yapılması, çok katlı otoparklar yapılması, yaya köprüleri ve alt geçitler yapılması vb.

Yukarıda adı geçen yetkililere göre, müdahaleler halihazırda Moti Bagh-Rao Tula Ram Marg, Yeni Rohtak Yolu, Eski Patparganj Yolu, Loni Yolu, Babarpur Yolu, Eski Gurgaon Yolu ve Bijwasan-Najafgarh Yolu dahil olmak üzere birçok koridorda daha iyi trafik akışı ile sonuçlanmıştır. .

Ancak, tüm projenin ilerleme durumu hemen mevcut değildi.

LG ofisinden yapılan açıklamada, “LG’nin sürekli olarak kesintisiz departmanlar arası koordinasyonu vurguladığı ve yetkililere tek başlarına hareket etmemelerini tavsiye ettiği vurgulanıyor.”

HT, I&FC departmanı ve PWD ile temasa geçti, ancak yorum taleplerine yanıt vermediler.