Dolce babaanne
Member
Konu hakkında bilgi sahibi olan Delhi Transport Corporation yetkilileri Cuma günü yaptığı açıklamada, Delhi Transport Corporation’ın (DTC), Delhi hükümetinin yıl sonuna kadar bu tür 1.500 otobüsü tedarik etme ve işletme hedefinin bir parçası olarak 100 elektrikli otobüsten oluşan yeni bir parti aldığını söyledi. Mayapuri deposu, 100 elektrikli otobüsü şarj etmek ve barındırmak için yakın zamanda elektriklendi.
DTC şu anda 4.060 otobüslük bir filoya sahip yaklaşık 40 otobüs deposuna sahiptir. (HT ARŞİVİ)
Yetkililer, DTC’nin durumu test etmek için geçen ay Delhi yollarında denemeler için altı otobüslük bir filo aldığını söyledi. Denemeler başarılı olduktan sonra, ilk parti bu hafta başlarında geldi.
Delhi’de halihazırda 300 elektrikli otobüs kullanılıyor ve bu yılın sonuna kadar 1.500 yeni otobüs daha eklenecek ve toplam sayı 1.800’e ulaşacak.
“İlk 100 otobüsü aldık ve sonraki teslimatların yakında gelmesi bekleniyor. Bunlar başlangıçta Mayapuri deposundan çeşitli rotalarda çalışacak. Delhi Ulaştırma Bakanı ve Komiser Ashish Kundra, “Delhi’nin otobüs filosunu elektriklendirme ve kirliliği azaltma planımızın bir parçası olarak, bu yılın sonuna kadar yaklaşık 1.500 otobüs ekleyeceğiz” dedi.
Şu anda DTC, 1.256 alçak tabanlı AC otobüs, 2.504 alçak tabanlı AC olmayan otobüs ve 300 elektrikli alçak tabanlı otobüs dahil olmak üzere 4.060 otobüslük bir filoya sahip yaklaşık 40 otobüs deposuna sahiptir. 40 depodan 10’u zaten elektrikli.
Geçen yıl DTC, 12 yıllık anlaşma kapsamında sıfır emisyon ve gürültü ile 1.500 adet 1.500 adet 12 metrelik alçak tabanlı AC elektrikli otobüsü işletmek ve bakımını yapmak üzere özel bir şirketle bir anlaşma imzaladı. Yetkililer, bir sonraki partinin yakında gelmesinin beklendiğini ve tüm partinin bu yılın Kasım ayına kadar gelmesinin beklendiğini söyledi.
Başka bir DTC yetkilisi, güzergahların bu hafta içinde tamamlanacağını ve diğer tüm izinlerin de Trafik Polisi ve Ulaştırma Dairesi’nden alınacağını söyledi. Hizmetler, Delhi Ulaştırma Bakanı Kailash Gahlot’un rehberliğinde kullanıma sunulacak. Yetkililer, yeni modelin daha yüksek şarj kapasitesine sahip olduğunu ve tam şarjlı bir otobüsün iki vardiya çalışabileceğini söyledi.
“Hari Nagar Ghanta Ghar’dan Anand Vihar’a giden 73. Yol üzerindeki otobüsün bir prototipini, görevlendirildiği şekliyle bir hafta boyunca zaten test ediyoruz. Tam yük altında tüm parametrelerle başarılı bir şekilde çalıştı. Yüksek performanslı otobüsler olduklarından, planlanan güzergahın 200 km’den fazlasını iki vardiya halinde kat edebilirler” dedi.
Yetkililer, bu elektrikli otobüslerin başlangıçta 72, 234 ve 522 numaralı güzergahlar ve çevre yollarını kapsayan Mudrika güzergahı gibi Delhi Üniversitesi kolejlerini Güney Delhi’ye bağlayacak güzergahlar boyunca planlandığını ekledi. Mudrika güzergahı üzerindeki başlıca duraklar arasında AIIMS, Lajpat Nagar, Sarai Kale Khan, ITO, Delhi Kapısı, Kashmiri Kapısı, Delhi Üniversitesi Kuzey Kampüsü, Model Şehir, Azadpur Pazarı, Shalimar Bagh, Punjabi Bagh, Britannia Fabrikası, Rajouri Bahçesi, Naraina ve Güney yer alır. Delhi Üniversitesi Kampüsü.
Yeni e-otobüs güzergahlarının kapsaması beklenen diğer alanlar ise Patel Nagar, Mandi House, ITO, Delhi Secretariat, Patparganj, Anand Vihar, Lado Sarai, Saket, Chirag Delhi, Siri Fort, Defence Colony, Lodhi Colony, Karol Bagh, ve Doğu Patel Nagar.
İkinci bir yetkili, yeni otobüslerin mevcut e-otobüslere göre daha fazla alan sunduğunu, engelli erişimine uygun olduğunu ve GPS, panik butonu, CCTV kameralar, canlı takip ve kadın koltukları gibi özelliklere sahip olduğunu söyledi. Yetkililer, mevcut e-otobüslerin canlı takipten yoksun olduğunu, daha az geniş olduğunu ve daha az yükleme kapasitesine sahip olduğunu da sözlerine ekledi.
2021’de Delhi hükümeti, hem yeni hem de yakıtla çalışan otobüslerin yerini alarak yalnızca elektrikli otobüsler satın almaya karar verdi. Delhi Hükümeti, kirliliği azaltmak için Delhi EV Politikası 2020’nin bir parçası olarak elektrikli otobüs filosunun gücünü 2025 yılına kadar 8.280’e çıkarmayı hedefliyor.
Uzmanlar, yeni otobüslerin tanıtılmasıyla birlikte şehrin filoyu genişletecek sağlam bir şarj mekanizmasını sürdürmesi gerektiğini söyledi. “Delhi’nin 100 elektrikli otobüs daha ekleme planı, şehrin sürdürülebilir ulaşıma olan bağlılığının altını çiziyor. E-otobüs operasyonlarını başarılı bir şekilde ölçeklendirmek için sağlam bir şarj altyapısı şarttır. Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi (ICCT) İcra Direktörü (Hindistan) Amit Bhatt, “Delhi şarj altyapısını erkenden genişleterek ve iyileştirerek sorunsuz operasyonlar sağlayabilir, verimliliği optimize edebilir, kirliliği azaltabilir ve diğer şehirler için örnek teşkil edebilir” dedi.
DTC şu anda 4.060 otobüslük bir filoya sahip yaklaşık 40 otobüs deposuna sahiptir. (HT ARŞİVİ)
Yetkililer, DTC’nin durumu test etmek için geçen ay Delhi yollarında denemeler için altı otobüslük bir filo aldığını söyledi. Denemeler başarılı olduktan sonra, ilk parti bu hafta başlarında geldi.
Delhi’de halihazırda 300 elektrikli otobüs kullanılıyor ve bu yılın sonuna kadar 1.500 yeni otobüs daha eklenecek ve toplam sayı 1.800’e ulaşacak.
“İlk 100 otobüsü aldık ve sonraki teslimatların yakında gelmesi bekleniyor. Bunlar başlangıçta Mayapuri deposundan çeşitli rotalarda çalışacak. Delhi Ulaştırma Bakanı ve Komiser Ashish Kundra, “Delhi’nin otobüs filosunu elektriklendirme ve kirliliği azaltma planımızın bir parçası olarak, bu yılın sonuna kadar yaklaşık 1.500 otobüs ekleyeceğiz” dedi.
Şu anda DTC, 1.256 alçak tabanlı AC otobüs, 2.504 alçak tabanlı AC olmayan otobüs ve 300 elektrikli alçak tabanlı otobüs dahil olmak üzere 4.060 otobüslük bir filoya sahip yaklaşık 40 otobüs deposuna sahiptir. 40 depodan 10’u zaten elektrikli.
Geçen yıl DTC, 12 yıllık anlaşma kapsamında sıfır emisyon ve gürültü ile 1.500 adet 1.500 adet 12 metrelik alçak tabanlı AC elektrikli otobüsü işletmek ve bakımını yapmak üzere özel bir şirketle bir anlaşma imzaladı. Yetkililer, bir sonraki partinin yakında gelmesinin beklendiğini ve tüm partinin bu yılın Kasım ayına kadar gelmesinin beklendiğini söyledi.
Başka bir DTC yetkilisi, güzergahların bu hafta içinde tamamlanacağını ve diğer tüm izinlerin de Trafik Polisi ve Ulaştırma Dairesi’nden alınacağını söyledi. Hizmetler, Delhi Ulaştırma Bakanı Kailash Gahlot’un rehberliğinde kullanıma sunulacak. Yetkililer, yeni modelin daha yüksek şarj kapasitesine sahip olduğunu ve tam şarjlı bir otobüsün iki vardiya çalışabileceğini söyledi.
“Hari Nagar Ghanta Ghar’dan Anand Vihar’a giden 73. Yol üzerindeki otobüsün bir prototipini, görevlendirildiği şekliyle bir hafta boyunca zaten test ediyoruz. Tam yük altında tüm parametrelerle başarılı bir şekilde çalıştı. Yüksek performanslı otobüsler olduklarından, planlanan güzergahın 200 km’den fazlasını iki vardiya halinde kat edebilirler” dedi.
Yetkililer, bu elektrikli otobüslerin başlangıçta 72, 234 ve 522 numaralı güzergahlar ve çevre yollarını kapsayan Mudrika güzergahı gibi Delhi Üniversitesi kolejlerini Güney Delhi’ye bağlayacak güzergahlar boyunca planlandığını ekledi. Mudrika güzergahı üzerindeki başlıca duraklar arasında AIIMS, Lajpat Nagar, Sarai Kale Khan, ITO, Delhi Kapısı, Kashmiri Kapısı, Delhi Üniversitesi Kuzey Kampüsü, Model Şehir, Azadpur Pazarı, Shalimar Bagh, Punjabi Bagh, Britannia Fabrikası, Rajouri Bahçesi, Naraina ve Güney yer alır. Delhi Üniversitesi Kampüsü.
Yeni e-otobüs güzergahlarının kapsaması beklenen diğer alanlar ise Patel Nagar, Mandi House, ITO, Delhi Secretariat, Patparganj, Anand Vihar, Lado Sarai, Saket, Chirag Delhi, Siri Fort, Defence Colony, Lodhi Colony, Karol Bagh, ve Doğu Patel Nagar.
İkinci bir yetkili, yeni otobüslerin mevcut e-otobüslere göre daha fazla alan sunduğunu, engelli erişimine uygun olduğunu ve GPS, panik butonu, CCTV kameralar, canlı takip ve kadın koltukları gibi özelliklere sahip olduğunu söyledi. Yetkililer, mevcut e-otobüslerin canlı takipten yoksun olduğunu, daha az geniş olduğunu ve daha az yükleme kapasitesine sahip olduğunu da sözlerine ekledi.
2021’de Delhi hükümeti, hem yeni hem de yakıtla çalışan otobüslerin yerini alarak yalnızca elektrikli otobüsler satın almaya karar verdi. Delhi Hükümeti, kirliliği azaltmak için Delhi EV Politikası 2020’nin bir parçası olarak elektrikli otobüs filosunun gücünü 2025 yılına kadar 8.280’e çıkarmayı hedefliyor.
Uzmanlar, yeni otobüslerin tanıtılmasıyla birlikte şehrin filoyu genişletecek sağlam bir şarj mekanizmasını sürdürmesi gerektiğini söyledi. “Delhi’nin 100 elektrikli otobüs daha ekleme planı, şehrin sürdürülebilir ulaşıma olan bağlılığının altını çiziyor. E-otobüs operasyonlarını başarılı bir şekilde ölçeklendirmek için sağlam bir şarj altyapısı şarttır. Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi (ICCT) İcra Direktörü (Hindistan) Amit Bhatt, “Delhi şarj altyapısını erkenden genişleterek ve iyileştirerek sorunsuz operasyonlar sağlayabilir, verimliliği optimize edebilir, kirliliği azaltabilir ve diğer şehirler için örnek teşkil edebilir” dedi.