Dolce babaanne
Member
Delhi Metro Rail Corporation (DMRC), tüm hatlarında seyahat için QR kodu tabanlı kağıt biletleri kullanıma sunarak işe gidip gelenlerin seyahat deneyimini iyileştirmede önemli bir adım daha attı. Yeni kağıt biletler Pazartesi gününden itibaren satışa sunulacak ve hareketin metro yolcularına kesintisiz ve sorunsuz bir seyahat deneyimi sunması bekleniyor.
Bu yeni tesisi yolcularının kullanımına sunmak için DMRC, otomatik ücret toplama (AFC) kapılarını ve jeton/müşteri hizmetleri masalarını önemli ölçüde yükseltti. (PTI fotoğrafı)
Geleneksel jetonlara uygun bir alternatif olan yeni biletleme seçeneği, yolcuların günlük yolculukları için jetonlar ve kağıt biletler arasında seçim yapmasına olanak tanır.
Bu yeni tesisi yolcularının kullanımına sunmak için DMRC, otomatik ücret toplama (AFC) kapılarını ve jeton/müşteri hizmetleri masalarını önemli ölçüde yükseltti. İlk aşamada, tüm istasyonların giriş ve çıkışlarında bulunan iki AFC kapısı, QR tabanlı kağıt bileti destekleyecek şekilde yükseltildi. Bu ayın ilerleyen saatlerinde DMRC, yolcuların artık biletlerini istasyonlardan veya bilet gişelerinden fiziksel olarak satın almaları gerekmediğinden metro hizmetlerini daha sorunsuz, daha kolay ve zaman kazandıracak mobil tabanlı QR biletleri piyasaya sürecek.
QR tabanlı kağıt biletin nasıl kullanılacağına ilişkin talimatlar
Yolcuların yeni QR tabanlı kağıt biletleri kullanırken sorunsuz ve sorunsuz bir deneyim yaşamalarını sağlamak için DMRC birkaç yönerge belirledi:
-Yolcular sadece kağıt biletin kesildiği istasyonlardan giriş yapabilirler. Diğer istasyonlar bunu doğrulamaz.
-Yolcuların metroya binmek için QR tabanlı kağıt biletin düzenlendiği andan itibaren 60 dakikalık bir penceresi vardır. Bu süre içinde bunu yapmazlarsa, bilet geçersiz olacak ve kendilerine giriş veya para iadesi yapılmayacaktır.
-Yolcu, varış istasyonuna varmadan bir ara istasyondan çıkmak isterse, kağıt biletle AFC kapıları açılmayacaktır. Bunun yerine, ücretsiz bir çıkış bileti düzenlenir ve eski QR tabanlı bilet, müşteri hizmetleri temsilcisi tarafından alıkonulur.
-Benzer şekilde, bir yolcu gideceği istasyonun ötesindeki bir istasyondan çıkmak isterse, yolcudan ücret farkı kadar uygulanabilir bir ek ücret alınır.
– Herhangi bir telefon resmi veya QR tabanlı kağıt biletin kopyası geçerli sayılmayacaktır. Bu tür görüntülere veya kopyalara sahip olan yolculara, geçerli bir biletleri yokmuş gibi davranılacak ve DMRC’nin mevcut iş kurallarına göre işlem yapılacaktır.
Taşıtlar için avantajlar
DMRC, QR kod tabanlı kağıt biletlerin piyasaya sürülmesinin birçok metro kullanıcısına fayda sağlayacağını belirtti. Başlıca faydalarından biri, işe gidip gelenlerin artık sahip olduğu ek rahatlıktır. Günlük işe gidip gelmelerini kolaylaştıran jetonlara alternatif bir seçenekleri var. Ek olarak, daha fazla biletleme seçeneğiyle jeton gişelerindeki kuyruklar muhtemelen daha kısa olacak ve yolculara zaman kazandıracaktır.
QR kod tabanlı kağıt biletlerin piyasaya sürülmesi, DMRC’nin sürdürülebilirlik taahhüdünü de desteklemektedir. Plastik jetonlara kıyasla çevre dostu bir seçenek olan bu kağıt biletler, daha çevreci bir ulaşım deneyimine katkıda bulunur.
Bu yeni tesisi yolcularının kullanımına sunmak için DMRC, otomatik ücret toplama (AFC) kapılarını ve jeton/müşteri hizmetleri masalarını önemli ölçüde yükseltti. (PTI fotoğrafı)
Geleneksel jetonlara uygun bir alternatif olan yeni biletleme seçeneği, yolcuların günlük yolculukları için jetonlar ve kağıt biletler arasında seçim yapmasına olanak tanır.
Bu yeni tesisi yolcularının kullanımına sunmak için DMRC, otomatik ücret toplama (AFC) kapılarını ve jeton/müşteri hizmetleri masalarını önemli ölçüde yükseltti. İlk aşamada, tüm istasyonların giriş ve çıkışlarında bulunan iki AFC kapısı, QR tabanlı kağıt bileti destekleyecek şekilde yükseltildi. Bu ayın ilerleyen saatlerinde DMRC, yolcuların artık biletlerini istasyonlardan veya bilet gişelerinden fiziksel olarak satın almaları gerekmediğinden metro hizmetlerini daha sorunsuz, daha kolay ve zaman kazandıracak mobil tabanlı QR biletleri piyasaya sürecek.
QR tabanlı kağıt biletin nasıl kullanılacağına ilişkin talimatlar
Yolcuların yeni QR tabanlı kağıt biletleri kullanırken sorunsuz ve sorunsuz bir deneyim yaşamalarını sağlamak için DMRC birkaç yönerge belirledi:
-Yolcular sadece kağıt biletin kesildiği istasyonlardan giriş yapabilirler. Diğer istasyonlar bunu doğrulamaz.
-Yolcuların metroya binmek için QR tabanlı kağıt biletin düzenlendiği andan itibaren 60 dakikalık bir penceresi vardır. Bu süre içinde bunu yapmazlarsa, bilet geçersiz olacak ve kendilerine giriş veya para iadesi yapılmayacaktır.
-Yolcu, varış istasyonuna varmadan bir ara istasyondan çıkmak isterse, kağıt biletle AFC kapıları açılmayacaktır. Bunun yerine, ücretsiz bir çıkış bileti düzenlenir ve eski QR tabanlı bilet, müşteri hizmetleri temsilcisi tarafından alıkonulur.
-Benzer şekilde, bir yolcu gideceği istasyonun ötesindeki bir istasyondan çıkmak isterse, yolcudan ücret farkı kadar uygulanabilir bir ek ücret alınır.
– Herhangi bir telefon resmi veya QR tabanlı kağıt biletin kopyası geçerli sayılmayacaktır. Bu tür görüntülere veya kopyalara sahip olan yolculara, geçerli bir biletleri yokmuş gibi davranılacak ve DMRC’nin mevcut iş kurallarına göre işlem yapılacaktır.
Taşıtlar için avantajlar
DMRC, QR kod tabanlı kağıt biletlerin piyasaya sürülmesinin birçok metro kullanıcısına fayda sağlayacağını belirtti. Başlıca faydalarından biri, işe gidip gelenlerin artık sahip olduğu ek rahatlıktır. Günlük işe gidip gelmelerini kolaylaştıran jetonlara alternatif bir seçenekleri var. Ek olarak, daha fazla biletleme seçeneğiyle jeton gişelerindeki kuyruklar muhtemelen daha kısa olacak ve yolculara zaman kazandıracaktır.
QR kod tabanlı kağıt biletlerin piyasaya sürülmesi, DMRC’nin sürdürülebilirlik taahhüdünü de desteklemektedir. Plastik jetonlara kıyasla çevre dostu bir seçenek olan bu kağıt biletler, daha çevreci bir ulaşım deneyimine katkıda bulunur.