Dolce babaanne
Member
İnsanları, özellikle de her gün işe gidip gelenleri, özel araçlarını bırakıp toplu taşımayı seçmeye motive etmek için, Delhi hükümeti Cumartesi günü, özel otobüs operatörlerinin Katılımı yoluyla birinci sınıf bir şehir içi otobüs servisi işletmeye yönelik bir plan taslağını onayladı. ihtiyaca göre tarife hesaplayacağını duyurdu.
Program kapsamında hükümet, başkentte konforlu, kalabalık olmayan, klimalı, uygulama tabanlı CNG ve elektrikli otobüs ulaşım hizmetleri sunacak. (HT fotoğrafı)
Adının açıklanmasını istemeyen bir Ulaştırma Bakanlığı yetkilisi, hükümetin 2023 tarihli Toplayıcı (Premium Otobüsler) Planının Delhi Motorlu Taşıtlar Ruhsatlandırma Taslağı’nı açıklayarak ve başlangıç programına yönelik öneriler ve itirazlar için kamuoyuna açıklayarak bir adım daha yaklaştığını söyledi. Yetkili, bu otobüslerin ücretinin hükümet tarafından düzenlenmediğini de sözlerine ekledi.
Bildirim, “Delhi Ulusal Başkent Bölgesi Hükümeti Ulaştırma Departmanı tarafından verilen geçerli bir toplayıcı lisansı altında çalışan premium otobüs tasarımının, Delhi Ulusal Başkent Bölgesi içinde faaliyet göstermesinin amaçlandığını” belirtir.
Program kapsamında hükümet, başkentte konforlu, kalabalık olmayan, klimalı, uygulama tabanlı CNG ve elektrikli otobüs ulaşım hizmetleri sunacak. HT, taslak planın bir kopyasını gördü. Taslak plan, gelen itiraz, öneri veya geri bildirimler doğrultusunda 30 gün içinde değerlendirilecektir.
Taslağa göre, premium otobüs ücreti, trafiğin yoğun olduğu saatlerde ücretin daha yüksek olabileceği dinamik bir fiyatlandırma mekanizmasına dayalı olacak. Taslak sistemde, kadın yolcuların güvenliğini sağlamaya yönelik önlemlerin bir parçası olarak, otobüs operatörlerinin şikayet durumunda anında harekete geçmek için mobil ve web tabanlı uygulamalarda panik butonu da dahil olmak üzere hızlı yanıt mekanizması sağlayacağı belirtildi.
Kural ayrıca, otobüs şirketlerinin bir yolcunun kiralama ücretini kabul ettikten sonra bir seyahati iptal edemeyeceğini de söyledi. Acil bir durumda işletmeci alternatif bir araç sağlamalı veya yolcuların ödediği ücreti kesinti yapmadan iade etmelidir. Operatörün, kamunun bilgilendirilmesi için mobil ve web tabanlı uygulamada görüntülenen otobüsün ücretini belirlemesine izin verildi. Ücret, premium hizmet doğrultusunda Delhi Transport Corporation (DTC) otobüslerinin ücretinden daha yüksek olacaktır.
Buna ek olarak, otobüs şirketleri, sürücünün fotoğrafı, plaka numarası, binek araç plaka numarası (doğrulamadan sonra ulaşım departmanı tarafından verilen) ve aracın plaka numarası ile ulaşım ve polis yardım hattı numaraları dahil olmak üzere sürücüye ilişkin ayrıntıları da görüntüleyecektir. otobüsün içinde belirgin bir şekilde görüntülenir.
Taslağa göre hizmete girecek otobüslerin üç yaşından büyük olmaması gerekiyor. Ayrıca otobüslerde canlı takip sistemi, her otobüste ikişer Haber gözetleme sistemi ve acil çağrı butonu bulunmalıdır. Bu otobüslerin rezervasyon detayları, taslak plana göre otobüsleri/rotaları keşfetmek, yolculuk rezervasyonu yapmak ve ödeme yapmak için Ulaştırma Departmanının One Delhi uygulamasında da mevcut olacak.
Taslak yönetmeliğe göre, her otobüs işletmecisinin en az 50 otobüslük bir filosuna sahip olması ve lisansın verilmesinden itibaren 90 gün içinde faaliyete geçmesi gerekiyor. Hükümet, otobüsleri satın almayacak veya işletilmesine dahil olmayacak, ancak lisansı uygun işletmecilere sunacaktır.
Otobüs operatörlerinin normları ihlal etmemesini sağlamak için hükümet, tüm araçların bir listesini, araçlar için yeterli park yeri bulunduğunun kanıtını, otobüsler için uygunluk sertifikalarını ve otobüslere CCTV kurulumunu isteyecektir.
İkinci bir yetkili, uygulamanın şikayet işleme mekanizmasının etkinliğini artıracak ve yolcu güvenliğini artıracak bir özelliğe sahip olacağını söyledi. “Otobüs operatörlerinin herhangi bir şikayeti kolaylaştırmak için uygulamaya bir özellik entegre etmesi gerekiyor. Ruhsat sahibi, ulaşım yetkililerine her ay şikayetlerin bir özetini açıklamalar/açıklamalarla birlikte sağlayacaktır” dedi.
Bu ayın başlarında, Delhi hükümeti taslağı onayladı ve onay için Vali Yardımcısı VK Saxena’ya gönderdi.
İtiraz ve önerileriniz, 5/9 Under Hill Road, Delhi -110054 adresindeki Trafik Görevlisine veya [email protected] veya [email protected] adresine gönderilebilir.
Metro hizmetlerinin genişlemesine rağmen, Delhi’nin otobüsleri şehrin en popüler toplu taşıma şeklidir. Her gün yaklaşık 3,5 milyon kişi sistemi kullanıyor. Karşılaştırıldığında, Delhi Metrosu’nun günlük ortalama yolcu sayısı 4,5 milyondur. Başkentte şu anda DTC ve kümelenme programının bir parçası olarak yaklaşık 7.200 otobüs bulunuyor. Eyalet hükümeti, filonun gücünü 11.000’e çıkarmayı ve 2025 yılına kadar Delhi’deki tüm halk otobüslerinin %80’inin elektrikli olmasını sağlamayı hedefliyor.
2000 ve 2012 yılları arasında Delhi, şehirdeki sabit noktalar arasında ve Delhi ile Noida arasında bağlantı sağlayan Whiteline otobüslerine sahipti. Devlet adına çalışan özel otobüslerdi, sabit bir güzergahı vardı ve işe gidip gelenler arasında popülerdi. “Whiteline otobüsleri posta arabası otobüsleriydi, yani belirlenen rotalardaki her durakta duruyorlardı.” Delhi’den bir Ulaştırma Bakanlığı yetkilisi, “Başlangıçta, düşük karlar da dahil olmak üzere çeşitli nedenlerle durdurulan yaklaşık 700 Whiteline otobüsü vardı” dedi.
“Uygulama tabanlı premium otobüsler daha esnek ve kişiselleştirilmiş hale geliyor. Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi Hindistan İcra Direktörü Amit Bhatt, “Bu otobüsler potansiyel olarak tıkanıklığı azaltabilir, verimliliği artırabilir ve hem yolcular hem de seçilmiş yolcular için kalite ve konfor sağlayabilir” dedi.
Program kapsamında hükümet, başkentte konforlu, kalabalık olmayan, klimalı, uygulama tabanlı CNG ve elektrikli otobüs ulaşım hizmetleri sunacak. (HT fotoğrafı)
Adının açıklanmasını istemeyen bir Ulaştırma Bakanlığı yetkilisi, hükümetin 2023 tarihli Toplayıcı (Premium Otobüsler) Planının Delhi Motorlu Taşıtlar Ruhsatlandırma Taslağı’nı açıklayarak ve başlangıç programına yönelik öneriler ve itirazlar için kamuoyuna açıklayarak bir adım daha yaklaştığını söyledi. Yetkili, bu otobüslerin ücretinin hükümet tarafından düzenlenmediğini de sözlerine ekledi.
Bildirim, “Delhi Ulusal Başkent Bölgesi Hükümeti Ulaştırma Departmanı tarafından verilen geçerli bir toplayıcı lisansı altında çalışan premium otobüs tasarımının, Delhi Ulusal Başkent Bölgesi içinde faaliyet göstermesinin amaçlandığını” belirtir.
Program kapsamında hükümet, başkentte konforlu, kalabalık olmayan, klimalı, uygulama tabanlı CNG ve elektrikli otobüs ulaşım hizmetleri sunacak. HT, taslak planın bir kopyasını gördü. Taslak plan, gelen itiraz, öneri veya geri bildirimler doğrultusunda 30 gün içinde değerlendirilecektir.
Taslağa göre, premium otobüs ücreti, trafiğin yoğun olduğu saatlerde ücretin daha yüksek olabileceği dinamik bir fiyatlandırma mekanizmasına dayalı olacak. Taslak sistemde, kadın yolcuların güvenliğini sağlamaya yönelik önlemlerin bir parçası olarak, otobüs operatörlerinin şikayet durumunda anında harekete geçmek için mobil ve web tabanlı uygulamalarda panik butonu da dahil olmak üzere hızlı yanıt mekanizması sağlayacağı belirtildi.
Kural ayrıca, otobüs şirketlerinin bir yolcunun kiralama ücretini kabul ettikten sonra bir seyahati iptal edemeyeceğini de söyledi. Acil bir durumda işletmeci alternatif bir araç sağlamalı veya yolcuların ödediği ücreti kesinti yapmadan iade etmelidir. Operatörün, kamunun bilgilendirilmesi için mobil ve web tabanlı uygulamada görüntülenen otobüsün ücretini belirlemesine izin verildi. Ücret, premium hizmet doğrultusunda Delhi Transport Corporation (DTC) otobüslerinin ücretinden daha yüksek olacaktır.
Buna ek olarak, otobüs şirketleri, sürücünün fotoğrafı, plaka numarası, binek araç plaka numarası (doğrulamadan sonra ulaşım departmanı tarafından verilen) ve aracın plaka numarası ile ulaşım ve polis yardım hattı numaraları dahil olmak üzere sürücüye ilişkin ayrıntıları da görüntüleyecektir. otobüsün içinde belirgin bir şekilde görüntülenir.
Taslağa göre hizmete girecek otobüslerin üç yaşından büyük olmaması gerekiyor. Ayrıca otobüslerde canlı takip sistemi, her otobüste ikişer Haber gözetleme sistemi ve acil çağrı butonu bulunmalıdır. Bu otobüslerin rezervasyon detayları, taslak plana göre otobüsleri/rotaları keşfetmek, yolculuk rezervasyonu yapmak ve ödeme yapmak için Ulaştırma Departmanının One Delhi uygulamasında da mevcut olacak.
Taslak yönetmeliğe göre, her otobüs işletmecisinin en az 50 otobüslük bir filosuna sahip olması ve lisansın verilmesinden itibaren 90 gün içinde faaliyete geçmesi gerekiyor. Hükümet, otobüsleri satın almayacak veya işletilmesine dahil olmayacak, ancak lisansı uygun işletmecilere sunacaktır.
Otobüs operatörlerinin normları ihlal etmemesini sağlamak için hükümet, tüm araçların bir listesini, araçlar için yeterli park yeri bulunduğunun kanıtını, otobüsler için uygunluk sertifikalarını ve otobüslere CCTV kurulumunu isteyecektir.
İkinci bir yetkili, uygulamanın şikayet işleme mekanizmasının etkinliğini artıracak ve yolcu güvenliğini artıracak bir özelliğe sahip olacağını söyledi. “Otobüs operatörlerinin herhangi bir şikayeti kolaylaştırmak için uygulamaya bir özellik entegre etmesi gerekiyor. Ruhsat sahibi, ulaşım yetkililerine her ay şikayetlerin bir özetini açıklamalar/açıklamalarla birlikte sağlayacaktır” dedi.
Bu ayın başlarında, Delhi hükümeti taslağı onayladı ve onay için Vali Yardımcısı VK Saxena’ya gönderdi.
İtiraz ve önerileriniz, 5/9 Under Hill Road, Delhi -110054 adresindeki Trafik Görevlisine veya [email protected] veya [email protected] adresine gönderilebilir.
Metro hizmetlerinin genişlemesine rağmen, Delhi’nin otobüsleri şehrin en popüler toplu taşıma şeklidir. Her gün yaklaşık 3,5 milyon kişi sistemi kullanıyor. Karşılaştırıldığında, Delhi Metrosu’nun günlük ortalama yolcu sayısı 4,5 milyondur. Başkentte şu anda DTC ve kümelenme programının bir parçası olarak yaklaşık 7.200 otobüs bulunuyor. Eyalet hükümeti, filonun gücünü 11.000’e çıkarmayı ve 2025 yılına kadar Delhi’deki tüm halk otobüslerinin %80’inin elektrikli olmasını sağlamayı hedefliyor.
2000 ve 2012 yılları arasında Delhi, şehirdeki sabit noktalar arasında ve Delhi ile Noida arasında bağlantı sağlayan Whiteline otobüslerine sahipti. Devlet adına çalışan özel otobüslerdi, sabit bir güzergahı vardı ve işe gidip gelenler arasında popülerdi. “Whiteline otobüsleri posta arabası otobüsleriydi, yani belirlenen rotalardaki her durakta duruyorlardı.” Delhi’den bir Ulaştırma Bakanlığı yetkilisi, “Başlangıçta, düşük karlar da dahil olmak üzere çeşitli nedenlerle durdurulan yaklaşık 700 Whiteline otobüsü vardı” dedi.
“Uygulama tabanlı premium otobüsler daha esnek ve kişiselleştirilmiş hale geliyor. Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi Hindistan İcra Direktörü Amit Bhatt, “Bu otobüsler potansiyel olarak tıkanıklığı azaltabilir, verimliliği artırabilir ve hem yolcular hem de seçilmiş yolcular için kalite ve konfor sağlayabilir” dedi.