Alenen yayma, genellikle bir surec olarak tanmlanr. Bu surec, bir urunun veya hizmetin yaylmasnn, belirli bir hedef kitle tarafndan kolayca alglanmasn ve kullanlmasn saglamak icin tasarlanms bir stratejidir. Alenen yayma, genellikle kucuk olcekli veya orta olcekli urunler icin uygulanr. Alenen yayma, musterilerin urun hakknda bilgi sahibi olmasna izin vererek, musterilerin urunu satn almasn tesvik eder.
Alenen Yayma Surecindeki Admlar
Alenen yayma sureci, yaylmasn istediginiz urunun ya da hizmetin urunleri uretenlerin, musterilerin, tedarikcilerin ve diger kurumlarn isbirligi ile gerceklestirilir. Surecin basarl olmas icin, her bir admn zamannda ve dogru bicimde uygulanmas onemlidir.
1. Planlama: Alenen yayma stratejisini uygulamaya baslamadan once, ilk olarak kapsaml bir planlama yaplmaldr. Planlama surecinde, urunun ozellikleri, musteri hedefleri, urun yaylma yollar, urunun kullanm, urun sats ve sats sonras destek hizmetleri gibi konular planlanmaldr.
2. Urun Olusturma: Planlama surecinden sonra, urunun detayl olarak tasarlanmas ve uretilmesi gerekir. Urunun ozellikleri, kalitesi, kullanm ve diger ozellikleri onceden belirlenmeli ve urunun kullanmn kolaylastracak destek materyalleri hazrlanmaldr.
3. Musteri Segmentasyonu: Musteri segmentasyonu, urunun yaylmasnn etkin ve verimli bir sekilde gerceklesmesi icin onemlidir. Segmentasyon islemi, urunun satsnn yaplacag potansiyel musteri gruplarnn belirlenmesine yardmc olur.
4. Pazarlama ve Tantm: Urunun musteriler tarafndan alglanmas ve satn alnmas icin, urunun pazarlanmas ve tantlmas gerekir. Tantm, urunun faydalarnn, ozelliklerinin ve kullanmnn anlaslmasn saglayacak etkili mecralara yaylmas seklinde olmaldr.
5.
Alenen Yayma Surecindeki Admlar
Alenen yayma sureci, yaylmasn istediginiz urunun ya da hizmetin urunleri uretenlerin, musterilerin, tedarikcilerin ve diger kurumlarn isbirligi ile gerceklestirilir. Surecin basarl olmas icin, her bir admn zamannda ve dogru bicimde uygulanmas onemlidir.
1. Planlama: Alenen yayma stratejisini uygulamaya baslamadan once, ilk olarak kapsaml bir planlama yaplmaldr. Planlama surecinde, urunun ozellikleri, musteri hedefleri, urun yaylma yollar, urunun kullanm, urun sats ve sats sonras destek hizmetleri gibi konular planlanmaldr.
2. Urun Olusturma: Planlama surecinden sonra, urunun detayl olarak tasarlanmas ve uretilmesi gerekir. Urunun ozellikleri, kalitesi, kullanm ve diger ozellikleri onceden belirlenmeli ve urunun kullanmn kolaylastracak destek materyalleri hazrlanmaldr.
3. Musteri Segmentasyonu: Musteri segmentasyonu, urunun yaylmasnn etkin ve verimli bir sekilde gerceklesmesi icin onemlidir. Segmentasyon islemi, urunun satsnn yaplacag potansiyel musteri gruplarnn belirlenmesine yardmc olur.
4. Pazarlama ve Tantm: Urunun musteriler tarafndan alglanmas ve satn alnmas icin, urunun pazarlanmas ve tantlmas gerekir. Tantm, urunun faydalarnn, ozelliklerinin ve kullanmnn anlaslmasn saglayacak etkili mecralara yaylmas seklinde olmaldr.
5.