Dolce babaanne
Member
Konu hakkında bilgilendirilen tüketim vergisi dairesi yetkililerine göre, başkentteki içki dükkanı sayısı Eylül 2022’de 350 iken – Delhi hükümeti 2021-22 Özel Tüketim Direktifini geri çekip önceki kural 2020-21’e geri döndüğünde Haziran ayında 584’e yükseldi. .
INA pazarında bir Delhi hükümeti içki mağazası. (Sanjeev Verma/ HT Fotoğrafı)
Bakanlık, önceki tüketim vergisi rejimine geri dönerek, kentteki içki dükkanı sayısının ikiye katlanarak 350’den 700’e çıkacağını duyurdu. Cumartesi günü, ismini vermek istemeyen üst düzey bir yetkili, hedefe ulaşmak için çalışmaların devam ettiğini doğruladı.
“Hedefimiz 700 içki dükkanı açmak. 234 yeni mağaza da dahil olmak üzere 584 mağazanın çoğu, eski devlet içki dükkanlarına kıyasla daha büyük ve birçoğu da alışveriş merkezlerinde ve ticari komplekslerde açıldı.” dedi. Her gün 1,3 milyon şişe alkol.
Ancak alkollü içki satışlarındaki artışa rağmen, tüketiciler alkol satın alırken hala çeşitli sorunlarla karşılaşıyor ve birçoğu yetersiz tedarik ve marka seçimi eksikliğinden şikayet ediyor. Yetkililer, başkentin bu sorunlar nedeniyle komşu Gurugram ve Noida şehirlerine müşteri kaybettiğini de kabul etti.
Yetkililer, özel tüketim vergisi ajansının Fransız likör üreticileri Pernod Ricard, Indospirits ve Brindco’nun tüketim vergisi davasıyla ilgili devam eden soruşturmalar nedeniyle satış lisansı başvurusunu reddetmesi nedeniyle birçok markanın Delhi’de bulunmadığını belirterek, Pernod Ricard’ın en büyük alkollü içki şirketlerinden biri olduğunu da sözlerine ekledi. dünyada ve Chivas Regal, 100 Pipers, Glenlivet, Absolut ve Jacob’s Creek gibi yüzlerce premium marka sunuyor.
Bir başka Özel Tüketim Dairesi yetkilisi, kentte şu ana kadar 1000 civarında markanın tescil edildiğini belirterek, devam eden soruşturmalar nedeniyle lisansı reddedilen şirketler dışında hemen hemen tüm markaların başkentte bulunduğunu iddia etti.
Naraina’da yaşayan bir BT uzmanı olan Nipun Sabharwal, başkentin tüketim vergi sisteminin istikrarsızlığı nedeniyle birçok markanın Delhi’de uzun süredir kullanılamadığını söyledi. Sabharwal, “Favori markalarımızı satın almak için komşu şehirlere güvenmek zorundayız” dedi.
Özel Tüketim Vergisi Direktifi 2021-22, tüccarlar için satış hacmine dayalı bir sistemi telif ücretine dayalı bir sistemle değiştirmeyi amaçlıyordu. Bununla birlikte, Vali Yardımcısı VK Saxena, Merkez Soruşturma Bürosu tarafından iddia edilen usulsüzlüklere ilişkin bir soruşturma yapılmasını tavsiye ettiğinde plan aniden sona erdi ve sonuçta politika erkenden rafa kaldırıldı ve 2020-21 kuralıyla değiştirildi.
Başkentin içki dükkanı şu anda Delhi Hükümeti tarafından dört ayrı ajans aracılığıyla işletilmektedir – Delhi Eyaleti Sanayi ve Altyapı Geliştirme Şirketi (DSIIDC), Delhi Turizm ve Ulaşım Geliştirme Şirketi (DTTDC), Delhi Tüketici Kooperatifi Toptan Satış Mağazası (DCCWS) ve Delhi Eyaleti Sivil Sarf Malzemeleri Şirketi Limited (DSCSC).
Şehirde özel satış yerleri işletilemez.
Yukarıda alıntısı yapılan özel tüketim vergisi memuru, mevcut rejimde tüm içki dükkanlarının yoğun pazarlarda ve ulaşım ağlarının iyi hizmet verdiği bölgelerde bulunduğunu söyledi. “Her bir içki dükkanının taban alanı 300 metrekareden fazladır ve bazıları 2.000 metrekareye kadar olan alanlarda yer almaktadır. Bir yetkili, “İçki dükkanlarında markalar sergileniyor ve bazılarında açık dükkanlar da var” dedi.
Bir tüketim vergisi memuru, Saket Square Mall’daki içki dükkanında ve ayrıca A Block of Connaught Place’deki içki dükkanında bir walk-in tesisi bulunduğunu söyledi. Yetkili, “Connaught Place’in N Bloğunda 2.000 metrekarelik bir içki dükkanı faaliyet gösteriyor, ancak devam eden yenileme çalışmaları nedeniyle bir açık mağazanın onaylanması zaman alacak” dedi. Yetkili, “Patparganj’daki RG Square Mall’daki likör dükkanı aynı zamanda bir açık dükkan sunuyor” dedi.
Bir Delhi hükümet yetkilisi, bir içki dükkanının açılabilmesi için birkaç kriterin karşılanması gerektiğini söyledi. “İçki dükkanı açmanın en büyük zorluklarından biri, içki dükkanı açılışları için uygun kiralık yer bulmaktır. Lokasyon endüstriyel bir bölgede olmalı, yüksek yaya trafiğine sahip olmalı, toplu taşıma ağına iyi bağlı olmalı, 300 metrekareden büyük olmalı, otopark da mevcut olmalı, mülkün önünde içki dükkanları için yeterli alan olmalı Mağazada yoğunluk olmasın diye” dedi.
Yetkili, dini mekanlara, eğitim kurumlarına veya hastanelere 100 metreden daha yakın oldukları için içki dükkanı açmak için uygun olan birkaç yeri reddettiklerini de sözlerine ekledi. “Kontrol listesindeki kutuların çoğunu kontrol edene kadar web sitesi tamamlanmış sayılmaz. Birkaç içki dükkanının açılmasındaki gecikmenin ana nedenlerinden biri de buydu” dedi.
Yeni yönergeler
Mart 2023’te Delhi Hükümeti, 31 Mart’ta sona erecek olan mevcut Özel Tüketim Vergisi Direktifini (2020-21), sürekliliği sağlamak ve alkolün başkentinde herhangi bir aksama olmamasını sağlamak için altı ay daha 30 Eylül’e kadar uzattı. arz gelir. Özel Tüketim Dairesi’nden, tartışmalı politikayı değiştirmek için bir ay içinde (2022 Eylül sonu) yeni bir politika hazırlaması istendi. Ancak dava, devam eden soruşturma ve eski Başbakan Yardımcısı Manish Sisodia’nın tutuklanması da dahil olmak üzere çeşitli nedenlerle ertelendi. Bir yetkili, tüketim vergisi politikasının hazırlanma sürecinin devam ettiğini söyledi.
Hindistan Alkollü İçecek Şirketleri Konfederasyonu (CIABC) genel müdürü Vinod Giri, alışveriş yapanların alışveriş deneyimini iyileştirmek için daha fazla içki dükkanına ihtiyaç olduğunu söyledi. “Mevcut tüketim vergisi politikası kapsamında başkentte içki dükkanlarının açılması çok yavaş oldu. Neredeyse on ayda, dört ajans sadece 584 içki dükkanı açmayı başardı. Ajansların amacı yaklaşık 700 içki dükkanı açmaktı. Alışveriş deneyimini iyileştirmek için Delhi’nin daha fazla içki dükkanına ihtiyacı var. Kötü bir müşteri deneyimi, insanları komşu şehirlerde içki almaya sevk edeceğinden ticari büyümeyi etkileyecektir.” dedi Giri.
INA pazarında bir Delhi hükümeti içki mağazası. (Sanjeev Verma/ HT Fotoğrafı)
Bakanlık, önceki tüketim vergisi rejimine geri dönerek, kentteki içki dükkanı sayısının ikiye katlanarak 350’den 700’e çıkacağını duyurdu. Cumartesi günü, ismini vermek istemeyen üst düzey bir yetkili, hedefe ulaşmak için çalışmaların devam ettiğini doğruladı.
“Hedefimiz 700 içki dükkanı açmak. 234 yeni mağaza da dahil olmak üzere 584 mağazanın çoğu, eski devlet içki dükkanlarına kıyasla daha büyük ve birçoğu da alışveriş merkezlerinde ve ticari komplekslerde açıldı.” dedi. Her gün 1,3 milyon şişe alkol.
Ancak alkollü içki satışlarındaki artışa rağmen, tüketiciler alkol satın alırken hala çeşitli sorunlarla karşılaşıyor ve birçoğu yetersiz tedarik ve marka seçimi eksikliğinden şikayet ediyor. Yetkililer, başkentin bu sorunlar nedeniyle komşu Gurugram ve Noida şehirlerine müşteri kaybettiğini de kabul etti.
Yetkililer, özel tüketim vergisi ajansının Fransız likör üreticileri Pernod Ricard, Indospirits ve Brindco’nun tüketim vergisi davasıyla ilgili devam eden soruşturmalar nedeniyle satış lisansı başvurusunu reddetmesi nedeniyle birçok markanın Delhi’de bulunmadığını belirterek, Pernod Ricard’ın en büyük alkollü içki şirketlerinden biri olduğunu da sözlerine ekledi. dünyada ve Chivas Regal, 100 Pipers, Glenlivet, Absolut ve Jacob’s Creek gibi yüzlerce premium marka sunuyor.
Bir başka Özel Tüketim Dairesi yetkilisi, kentte şu ana kadar 1000 civarında markanın tescil edildiğini belirterek, devam eden soruşturmalar nedeniyle lisansı reddedilen şirketler dışında hemen hemen tüm markaların başkentte bulunduğunu iddia etti.
Naraina’da yaşayan bir BT uzmanı olan Nipun Sabharwal, başkentin tüketim vergi sisteminin istikrarsızlığı nedeniyle birçok markanın Delhi’de uzun süredir kullanılamadığını söyledi. Sabharwal, “Favori markalarımızı satın almak için komşu şehirlere güvenmek zorundayız” dedi.
Özel Tüketim Vergisi Direktifi 2021-22, tüccarlar için satış hacmine dayalı bir sistemi telif ücretine dayalı bir sistemle değiştirmeyi amaçlıyordu. Bununla birlikte, Vali Yardımcısı VK Saxena, Merkez Soruşturma Bürosu tarafından iddia edilen usulsüzlüklere ilişkin bir soruşturma yapılmasını tavsiye ettiğinde plan aniden sona erdi ve sonuçta politika erkenden rafa kaldırıldı ve 2020-21 kuralıyla değiştirildi.
Başkentin içki dükkanı şu anda Delhi Hükümeti tarafından dört ayrı ajans aracılığıyla işletilmektedir – Delhi Eyaleti Sanayi ve Altyapı Geliştirme Şirketi (DSIIDC), Delhi Turizm ve Ulaşım Geliştirme Şirketi (DTTDC), Delhi Tüketici Kooperatifi Toptan Satış Mağazası (DCCWS) ve Delhi Eyaleti Sivil Sarf Malzemeleri Şirketi Limited (DSCSC).
Şehirde özel satış yerleri işletilemez.
Yukarıda alıntısı yapılan özel tüketim vergisi memuru, mevcut rejimde tüm içki dükkanlarının yoğun pazarlarda ve ulaşım ağlarının iyi hizmet verdiği bölgelerde bulunduğunu söyledi. “Her bir içki dükkanının taban alanı 300 metrekareden fazladır ve bazıları 2.000 metrekareye kadar olan alanlarda yer almaktadır. Bir yetkili, “İçki dükkanlarında markalar sergileniyor ve bazılarında açık dükkanlar da var” dedi.
Bir tüketim vergisi memuru, Saket Square Mall’daki içki dükkanında ve ayrıca A Block of Connaught Place’deki içki dükkanında bir walk-in tesisi bulunduğunu söyledi. Yetkili, “Connaught Place’in N Bloğunda 2.000 metrekarelik bir içki dükkanı faaliyet gösteriyor, ancak devam eden yenileme çalışmaları nedeniyle bir açık mağazanın onaylanması zaman alacak” dedi. Yetkili, “Patparganj’daki RG Square Mall’daki likör dükkanı aynı zamanda bir açık dükkan sunuyor” dedi.
Bir Delhi hükümet yetkilisi, bir içki dükkanının açılabilmesi için birkaç kriterin karşılanması gerektiğini söyledi. “İçki dükkanı açmanın en büyük zorluklarından biri, içki dükkanı açılışları için uygun kiralık yer bulmaktır. Lokasyon endüstriyel bir bölgede olmalı, yüksek yaya trafiğine sahip olmalı, toplu taşıma ağına iyi bağlı olmalı, 300 metrekareden büyük olmalı, otopark da mevcut olmalı, mülkün önünde içki dükkanları için yeterli alan olmalı Mağazada yoğunluk olmasın diye” dedi.
Yetkili, dini mekanlara, eğitim kurumlarına veya hastanelere 100 metreden daha yakın oldukları için içki dükkanı açmak için uygun olan birkaç yeri reddettiklerini de sözlerine ekledi. “Kontrol listesindeki kutuların çoğunu kontrol edene kadar web sitesi tamamlanmış sayılmaz. Birkaç içki dükkanının açılmasındaki gecikmenin ana nedenlerinden biri de buydu” dedi.
Yeni yönergeler
Mart 2023’te Delhi Hükümeti, 31 Mart’ta sona erecek olan mevcut Özel Tüketim Vergisi Direktifini (2020-21), sürekliliği sağlamak ve alkolün başkentinde herhangi bir aksama olmamasını sağlamak için altı ay daha 30 Eylül’e kadar uzattı. arz gelir. Özel Tüketim Dairesi’nden, tartışmalı politikayı değiştirmek için bir ay içinde (2022 Eylül sonu) yeni bir politika hazırlaması istendi. Ancak dava, devam eden soruşturma ve eski Başbakan Yardımcısı Manish Sisodia’nın tutuklanması da dahil olmak üzere çeşitli nedenlerle ertelendi. Bir yetkili, tüketim vergisi politikasının hazırlanma sürecinin devam ettiğini söyledi.
Hindistan Alkollü İçecek Şirketleri Konfederasyonu (CIABC) genel müdürü Vinod Giri, alışveriş yapanların alışveriş deneyimini iyileştirmek için daha fazla içki dükkanına ihtiyaç olduğunu söyledi. “Mevcut tüketim vergisi politikası kapsamında başkentte içki dükkanlarının açılması çok yavaş oldu. Neredeyse on ayda, dört ajans sadece 584 içki dükkanı açmayı başardı. Ajansların amacı yaklaşık 700 içki dükkanı açmaktı. Alışveriş deneyimini iyileştirmek için Delhi’nin daha fazla içki dükkanına ihtiyacı var. Kötü bir müşteri deneyimi, insanları komşu şehirlerde içki almaya sevk edeceğinden ticari büyümeyi etkileyecektir.” dedi Giri.