‘Ted Lasso’ ABD’de futbolun popülaritesine yardımcı oldu mu? Biz sorduk

Brendan Hunt, bir Amerikan futbolu koçu ve AFC Richmond adlı hayali bir İngiliz futbol takımı hakkında bir TV dizisi olan “Ted Lasso”nun yaratılmasına yardım etmeden çok önce, Amsterdam’da bir doğaçlama grubunda çalışan genç bir aktördü.

Ve Hollanda kültürüne hakim olan futbolu hiç kullanmıyordu.

“Bundan nefret etmedim,” diyor şimdi. “Bana ancak zar zor maruz kaldığım uzak bir şeydi ve hayatımda olmamasının muhtemelen iyi bir nedeni olduğunu varsaydım.

“Ama Amsterdam’dan ayrıldığımda serttim” diye ekledi.

Ne kadar sert? Bir zamanlar göz ardı ettiği spora odaklanan Apple TV+ komedisiyle iki Emmy kazanan aktör, yazar ve yapımcı Hunt, LAFC LA Futbol Kulübü sezonluk bileti sahibi olarak üçüncü sezonunda ve erkek ve futbol futbolunun sadık bir destekçisi. kadın milli takımları. Ve onun gibi bir Chicago Bears hayranı, futbol agnostiğinden meraklısına giden yolculuğu yapabilirse, Hunt başkalarının da yapabileceğine inanıyor.

Şu anda üçüncü sezonunda olan “Lasso”da sadık ve rahat Koç Beard’ı oynayan Hunt, “Bu tamamen mümkün” dedi. “Ondan bir kez yardım aldığınızda, gerçekten ona baktığınızda, diğer tüm sporların sahip olduğu ve sizi izleme isteği uyandıran temelde her şeye sahip olduğunu görürsünüz.”

Apple, Hunt’ın haklı olduğuna büyük ölçüde bahse giriyor. Geçen yaz, teknoloji devi “Lasso”da zirvedeyken, sporun ABD ve Kanada’daki en iyi ligi Major League Soccer ile 2,5 milyar dolarlık, 10 yıllık küresel yayın anlaşması yapmayı kabul etti. İki yıl daha uzun ve ligin ESPN, Fox ve Univision ile yaptığı önceki yayın anlaşmasının fiyatını neredeyse üç katına çıkardı – ve MLS’nin on yıldan daha kısa bir süre önce kazandığı TV gelirinin 16 katından fazla.

Şubat ayında kullanıma sunulan MLS Season Pass, her lig maçının canlı yayınları ve tekrarları dahil olmak üzere MLS ile ilgili her şey için tek adres olacak şekilde tasarlandı; NFL Network’ün Red Zone’una benzer, etrafı saran bir vurgulama özelliği; ve stüdyo analizi ve oyun sonrası basın toplantılarını içeren omuz programlama.

Portföyünde Apple TV ve Apple TV+ bulunan Apple’ın hizmetlerden sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Eddy Cue, şirketin futbola milyarlarca dolar yatırım yapma kararında “Ted Lasso”nun başarısının bir etken olmadığı konusunda ısrar etti. “Ama acımıyor,” dedi.

“Açıkçası ücretsizler. Oyunun gerçekten harika olduğunu düşündüm. Büyüyordu. Yani daha çok tesadüf.”

Bir tesadüf değil: Apple’ın yayın anlaşması, hem erkekler Dünya Kupası hem de Yaz Olimpiyatlarının ABD’de yapılacağı 2026 ve 2028 sezonlarını kapsayacak ve neredeyse kesin olarak futbol ilgisinde ve izleyiciliğinde büyük bir artış sağlayacak.

MLS Season Pass, Apple’ın canlı sporlara ilk girişi değil; geçen sezon Apple TV+’ta iki Major League Baseball maçı yayınladı. Ancak önde gelen Parks Associates’in yakın tarihli bir raporuna göre, abonelik paketlerinden elde edilen gelirlerin geçen yıla göre %73 artışla 22,6 milyar dolara ulaşmasının beklendiği akışlı spor pazarında şirketin koyduğu ilk önemli işaret. araştırma ve danışmanlık şirketi.

Ve genel olarak futbol ve özel olarak MLS hakkında, Cue’yu Apple’ın dahil olması için bunun doğru spor, doğru zaman ve doğru lig olduğuna ikna eden birkaç şey vardı.

“Spora gireceksek, gerçekten yenilik yapabileceğimiz ve birlikte gerçekten yaratıcı olabileceğimiz bir lig veya spor kuruluşuyla ortaklık yapmak istedim” dedi. “Hayran kitlesini seviyoruz. Diğerlerinden daha genç, çok aile odaklı. Demografi tamamen bitti. Kim olduğun, nereli olduğun önemli değil.

“Benim için ABD’de büyümek bana üniversiteyi hatırlattı: Takıma ve oyuna gerçekten düşkün kudurmuş bir hayran kitlesi.”

Bu hayran kitlesi muhtemelen, spor hakkında çok az bilgisi olmasına rağmen bir Premier Lig futbol kulübünü yönetmek için Londra’ya çekilen iyi niyetli, yumuşak huylu bir kolej futbolu koçuna odaklanan “Ted Lasso” sayesinde arttı.

47 yaşındaki Sudeikis, “O egosuz,” dedi. “O, John Wooden ile tanışan Bay Rogers.”

Dizi, Ağustos 2020’de, COVID-19 salgınının zirvesinde piyasaya çıktı ve Lasso’nun bitmez tükenmez iyimserliği, aptalca aforizmaları ve amansız umudu ve şefkati, o dönem için mükemmel bir tonik olduğunu kanıtladı.

Sudeikis ve Hunt, Amsterdam’da doğaçlama grubu Boom Chicago ile performans sergilerken şovun konseptine ve oynadıkları karakterlere rastladılar. Sudeikis, tiyatronun soyunma odası için bir PlayStation almaya karar verdiğinde, bulabildiği tek oyun, ne aktörün anladığı ne de takdir ettiği bir spor olan futbol hakkında bir video oyunu olan “FIFA” idi.

Haftalar içinde ikili spora bağlandı; bundan ortaya çıkan şov hem oyuna bir övgü hem de kesinlikle onunla hiçbir ilgisi yok.

Sudeikis, “‘Rocky’ boksla ilgili olduğu kadar, bu şov da futbolla ilgili,” dedi. “Ama biz futbol taraftarlarının, sporcuların ve onu sevenlerin bu güzel oyunun ruhunu onurlandırdığını hissetmelerini istedik.”

On yıl önce, ABD’de futbolla ilgili bilgi eksikliği, oyun büyük ölçüde arka planda olsa bile, spor hakkında bir dizinin senaryosunu yazmayı zorlaştırırdı. Ancak futbol, ​​o zamandan beri popüler kültürde büyük ilerlemeler kaydetti; NBC, İngiltere Premier Ligi maçlarını yayınlama hakkını kazandı – Ted Lasso ve Coach Beard karakterleri, bu yayınları abartılı hale getirmek için bir çift promosyonda çıkış yaptı – ve kadın milli takımı iki galibiyet kazandı. Dünya Kupaları.

“Şovumuzun futbolu daha önce yasaklanmış bazı oturma odalarına koyduğunu düşünmek isterim. 51 yaşındaki Hunt, “Ted Lasso”daki gerçek futbol içeriğinin miktarının her sezon arttığını sözlerine ekledi. “Sonra, umarım, belki, o zaman gerçek bir futbol takımına geçebilir. Fırsat kesinlikle orada.

“Daha önce futbol hakkında iki s vermeyen insanlar belki en azından bir s verirler.” İnsanlar en azından ona saygı duyuyor veya ölçeğini ve büyüklüğünü ve ilham verdiği bağlılığı takdir ediyor. İnsanlar en azından artık bunu savuşturamıyor.”

Syracuse Üniversitesi’nde futbol ve popüler kültür dersleri veren profesör Vlad Dima, bunun taraftar olmakla aynı şey olmadığını ve insanları MLS Sezon Bileti için 99$ toplamaya ikna etmek için daha da büyük bir adım olduğunu söyledi: “Bu büyük bir olay. ‘Pekala, eğer bu şov popüler olsaydı, o zaman insanlar MLS’yi de izleyecekler’ diyebilir.”

Ne de olsa Amerikalılar kazananları sever ve ABD’nin en iyi spor ligleri – NBA, NFL, Major League Baseball ve NHL – hepsi kendi oyunlarında kendi dünyalarının en iyi oyuncularını içerir. MLS ise Avrupa’nın büyük liglerinin gölgesinde kalmaya devam ediyor; en iyi Amerikalılar bile artık Apple TV+’ın ortak olduğu lig yerine denizaşırı liglerde oynuyor.

Dolayısıyla, “Ted Lasso”nun başarısı kesinlikle izleyicileri spor hakkında daha fazla bilinçlendirirken, onları hayranlara dönüştürecek olan oyunun kendisidir.

“MLS, son 10 yılda daha da büyüdü ve daha iyi hale geldi. Bu genel bilgiye yardımcı olur,” dedi Dima. “Bu dersi geçen dönem öğrettim, birinci sınıf öğrencileri, hepsi futbol hakkında oldukça bilgili, oyun oynadılar. Sorulardan biri de oyunun popülaritesiyle ilgiliydi. Fikir birliği, erkek takımının dünya sahnesinde tutarlı bir şekilde kazanması gerektiğiydi.”

Ted Lasso gerçek bir koç olsa bile muhtemelen bunu gerçekleştiremezdi. Ama Cue gibi, Dima da iş futbolu popüler yapmaya geldiğinde TV şovunun kesinlikle zarar vermediğini söyledi.

“Belki hafif bir çentik açmıştır,” dedi. “Bu çok klasik bir kendini iyi hissetme hikayesi, değil mi? Acımasızca iyimser ve bence bu şekilde bir akoru her şeyden daha çok vurdu.

“Aslında, demek istediğim, evet, oyunun Amerika Birleşik Devletleri’ndeki popülaritesine yardımcı oluyor. Marjinal olarak.”

Ya da Ted Lasso’nun dediği gibi, Apple’a inanması için sebep verilmiş.

“Ted Kement”

Yayın Akışı: Apple TV+
Ne zaman: Her zaman, yeni bölümler çarşamba günleri
Değerlendirme: TV-MA (17 yaş altı çocuklar için uygun olmayabilir)

‘Ted Lasso’ ABD’de futbolun popülaritesine yardımcı oldu mu? Biz sorduk

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön
kadıköy escort ataşehir escort sweet bonanza oyna tuzla escort bostancı escort şişli escort halkalı escort avrupa yakası escort şişli escort avcılar escort esenyurt escort beylikdüzü escort mecidiyeköy escort istanbul escort şirinevler escort avcılar escort
mecidiyeköy escort ankara escort deneme bonusu veren siteler mamigeek.com